مقایسه کارت مجازی و گیفت کارت

خرید انواع کالاها و خدمات خارجی مانند شرکت در یک آزمون بین­المللی یا خرید یک اپ یا حتی یک بازی، در شبکه­ی بزرگ اینترنت به انجام تراکنش­های بین­المللی نیاز دارد. کاربران خرید‌های اینترنتی نیاز به کارت اعتباری دارند. استفاده از کارت مجازی و گیفت کارت هم باتوجه به ویژگی­ها و خدماتی که ارایه می­دهند، متداول‌ هستند. این کارت‌ها مورد استقبال کاربران ایرانی نیز است.

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت بپردازیم. همین طور بررسی می‌کنیم که برای دریافت انواع خدمات بانکی و خرید از سایت­ها از چه کارت­هایی می­توان استفاده کرد. برای شروع نگاهی به انواع کارت­های اعتباری ارزی و چند ویژگی­ مهم آن­ها می اندازیم.

کارت­ اعتباری ارزی

یکی از دسته‌بندی‌های مهم در بین کارت‌های اعتباری ارزی، اتصال کارت به یک حساب بانکی است. این حساب‌ها گستره­ تراکنش مالی متفاوتی دارند و خدمات و امکانات بانکی مختلفی را ارایه می­کنند. این کارت‌ها از نظر اتصال به حساب بانکی شامل کردیت‌ کارت‌، دبیت‌ کارت و کارت‌ پیش ‌پرداخت هستند. لازم است بدانید که کردیت‌ کارت و دبیت‌ کارت به حساب بانکی متصل هستند اما کارت‌ اعتباری پیش ‌پرداخت به حساب بانکی متصل نیست.

کردیت کارت

از کردیت ‌کارت براساس میزان اعتبار حساب بانکی می­توان استفاده کرد نه میزان پولی که در کارت است. در صدور کردیت‌ کارت­ها باید به این نکته توجه داشت که عموما بانک­ها این کارت­ها را به شهروندان کشور خود ارایه می­کنند. این کارت­ها قابلیت انتقال به فرد دیگر را نیز دارند. از جمله کردیت کارت‌های پر استفاده می‌توان به ویزا کارت و مستر کارت اشاره کرد که اکثر بانک‌های خارج از ایران به این کارت‌های پرداختی متصل هستند و امکان پرداخت ارزی را در جهان فراهم می‌کنند. شما برای دریافت راحت و مطمئن حساب‌های ویزا و مستر کارت می‌توانید به سایت هورادکس مراجعه کنید تا ما در سریع‌ترین زمان صدور آن‌ها را برایتان انجام دهیم.

دبیت کارت

با دبیت ‌کارت‌ها می توان براساس موجودی حساب بانکی خود خرید کرد که از این نظر با کردیت‌ کارت­ها متفاوت هستند. می­توان دبیت ­کارت­ها را به دفعات متعدد و به هر مبلغی شارژ کرد. در حال حاضر ایرانیان می­توانند به کمک یکی از بانک­های کشور همسایه به یک دبیت ‌کارت دسترسی پیدا کنند.

کارت پیش پرداخت

کارت­ پیش پرداخت میزان موجودی مشخصی دارد که از قبل در کارت واریز شده است. در واقع میزان موجودی کارت در هنگام استفاده مشخص است که از این نظر مشابه دبیت ‌کارت­ها هستند. کارت پیش پرداخت به دو صورت قابل شارژ (prepaid) و غیرقابل شارژ (gift card) عرضه می­شود. نکته­ی مهم در شارژ کارت­های ‌پیش پرداخت این است که آن­ها با حواله­های بانکی شارژ نمی­شوند. مهم­ترین ویژگی این کارت­ها امنیت بالای آن‌ها است. به کمک این کارت می­توانید فعالیت­های مالی آنلاین خود را از کارت اعتباری واقعی خود جدا کنید و چون مشخصات این کارت به­صورت کوتاه مدت فعال است امنیت کارت شما در فضای اینترنت را تامین می­کند.

کارت مجازی و گیفت کارت

کارت‌ اعتباری در دو حالت فیزیکی و مجازی صادر می‌شود. شما با داشتن ویزا کارت یا مستر کارت درواقع یک کارت فیزیکی دارید. اما کارت اعتباری مجازی، الکترونیکی و غیر فیزیکی است. برای صدور آن هم نیازی به حضور در بانک نخواهید داشت. ویزا و مستر کارت را می‌توانید به‌صورت کارت مجازی هم صادر کنید اما برای استفاده‌‌های غیر فیزیکی خود از کارت‌های مجازی اعتباری مثل ۱۰ دلاری یا ۵ دلاری  نیز می‌توان استفاده کرد که مزایای خوبی هم دارد، مثلا برای خرید آن هزینه زیادی نیاز به پرداخت نیست و به‌راحتی می‌توانید از سایت مد نظر خدمات بگیرید.

فرض کنید شما به‌عنوان یک شهروند خارج از ایران یا یک مسافر هستید؛ با استفاده از کارت فیزیکی به‌راحتی می‌توانید هزینه‌های خود را در آن کشور پرداخت کنید اما برای خرید آنلاین حتی از ایران، کارت مجازی جوابگو خواهد بود. اطلاعات آن هم به‌صورت ایمیل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

گیفت کارت­ نوعی دیگر از کارت مجازی است که قابلیت پرداخت ارزی دارد و برای هدیه دادن بسیار مناسب است. این کارت به نام فردی صادر نمی­شود و ناشناس است. اعتبار آن را هم نمی­توانید به کسی انتقال دهید و یا حتی آن­ها قابل شارژ نیستند. درواقع پس از اتمام اعتبار این کارت­ها دورریخته می­شوند. صدور آن هم توسط شبکه‌های مالی انجام می‌شود.

به کمک کارت هدیه می‌توانید خریدهای آنلاین مانند خرید از سایت­های خارجی، پرداخت هزینه­ سفارت، پرداخت هزینه­ آزمون­های آیلتس را انجام داد و از دستگاه‌های پوز (P .O S) استفاده کرد. این کارت‌ها به دو شکل فیزیکی و مجازی صادر می شوند و تاریخ انقضا ندارند. سایت‌‌ها و کمپانی‌ها گیفت‌کارت‌های مختلفی مخصوص خودشان برای مشتریان صادر می‌کنند، از جمله می‌توان به گیفت کارت مایکروسافت، یا گیفت کارت آمازون اشاره کرد.

تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت

یک کاربر در تلاش است تا وارد سایت مد نظر خود برای ثبت نام شود. از او درخواست تکمیل اطلاعات و پرداخت توسط یک کارت اعتباری را دارند. کاربر برای پرداخت ارزی نمی‌تواند از شارژ محدودی که گیفت کارت‌ دارد، استفاده کند چون اعتبار آن را نمی‌توان به کسی انتقال داد؛ در این زمان کاربر باید از کارت اعتباری مجازی خود استفاده کند که قادر به واریز وجه باشد.

نکته بعدی در تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت این است که اکثر کارت‌هایی که به‌صورت مجازی صادر می‌شوند قابلیت شارژ مجدد را دارند اما گیفت کارت این قابلیت را ندارد. همچنین باید تاکیید کرد که گیفت کارت جزئی از کارت مجازی است اما هر کارت مجازی‌ای، گیفت کارت نخواهد بود.

کارت‌های هدیه را برخی از شرکت‌ها به‌عنوان خدمات و پاداش به کاربران خود می‌دهند تا مختص خرید از آن‌ها باشد مثلا می‌توانید از سایت آمازون گیفت کارت آمازون دریافت کنید؛ پس برخلاف کارت اعتباری مجازی، امکان ارسال و دریافت حواله‌جات مختلف را نخواهد داشت.

جمع بندی:

ما تلاش کردیم تا در این مقاله به مقایسه و تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت بپردازیم. لازم به ذکر است که کارت­ اعتباری به راحتی امکان تراکنش‌های بین‌المللی را فراهم می‌کند اما باید توجه داشت که براساس نوع نیاز، کدام کارت و حساب مناسب خواهد بود.

مثلا کردیت کارت­هایی که به صورت فیزیکی صادر می­شوند به حساب بانکی متصل هستند و تراکنش‌های مربوط به حواله­های بانکی از این طریق انجام می­شود. از کارت­های اعتباری پیش پرداخت هم استفاده‌های خوبی می‌توان کرد چون به حساب بانکی متصل نیستند اما برای خریدهای اینترنتی امنیت خوبی دارد. گیفت کارت‌هایی مختص سایت و شرکت‌ها وجود دارند تا کاربران از خدمات آن‌ها راحت‌تر و مستقیم‌تر بهره‌مند شوند. پس در دنیای پرداخت‌های ارزی روش‌های زیادی وجود دارد و نکته مهم تشخیص ما برای نوع استفاده آن‌ها خواهد بود و ما در تلاش هستیم تا به شما کمک کنیم.

اگر به مشاوره و راهنمایی بیشتری در تهیه­ کارت­های اعتباری و انجام تراکنش­های بین‌المللی نیاز داشتید ما در هورادکس ۲۴ ساعته آنلاین هستیم و به سوال­های شما پاسخ می‌دهیم. ما سال‌ها در زمینه پرداخت ارزی فعالیت می‌کنیم و خدمات مختلف برای کاربران داریم که شامل افتتاح حساب پی پال، صدور کدریت کارت و یا حواله ارز به تمام نقاط دنیا است. شما می‌توانید از طریق بخش “تماس با ما” در سایت و یا از طریق واتس­آپ هورادکس با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *