تحصیل در کشور آلمان و پرداخت شهریه دانشگاه آلمان
(ویزای تحصیلی آلمان)

 

مقدمه

تعداد افراد خارجی که آلمان را برای تحصیل و مهاجرت انتخاب می­کنند، هر ساله به طور فزاینده­ای افزایش می­یابد. بسته به کشوری که از آن می­آیید، ممکن است از نیاز به ویزای تحصیلی در آلمان، معاف باشید. در این مقاله، به تمام موارد مربوط به ویزای آلمان، دانشگاه­های برتر و آزمون­های ورودی آنها و مواردی مانند پرداخت شهریه دانشگاه آلمان، خواهیم پرداخت.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

تحصیل در کشور آلمان و پرداخت شهریه دانشگاه آلمان
(ویزای تحصیلی آلمان)

چرا تحصیل در آلمان

۱. آلمان با بیش از ۴۰۹ موسسه آموزش عالی، بیش از ۱۴.۵۰۰ دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای دانشجویان فراهم کرده است.

۲. بیشتر ایالت های آلمان به هیچ وجه شهریه نمی خواهند و مابقی، حداکثر ۵۰۰ یورو می گیرند (عدم نگرانی برای پرداخت شهریه دانشگاه آلمان).

۳. دانشگاه های آلمان، آموزش با کیفیت و به¬روز در مهندسی، پزشکی و علوم دیگر را ارائه می دهند.

۴. هزینه زندگی بطور متوسط حدود ۷۰۰-۸۰۰ یورو و شامل اجاره، خوراک، بیمه، تلفن و دیگر فعالیت هاست.

۵. بسیاری از دانشگاه ها دوره هایی به زبان انگلیسی را نیز ارائه می دهند. بنابراین دانستن زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان اجباری نیست.

۶. دانشجویان خارجی مجازند در صورت جستجوی کار برای یک سال پس از فارغ التحصیلی، اقامت داشته باشند. آلمان فرصت¬های کار طولانی مدت را برای دانشجویان موفق ارائه می دهد.

۷. علاوه بر تحصیل، شما فرصتی برای زندگی و کاوش در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان و آشنایی با فرهنگ، تاریخ و چشم اندازهای منحصر به فرد آن را دارید.

۸. بورس های تحصیلی و کمک هزینه های زیادی هم برای دانشجویان بین المللی فراهم است (عدم نگرانی برای پرداخت شهریه دانشگاه آلمان).

۹. خواه بعنوان یک دانشجوی بین المللی تحصیل کنید و سوسیس خوشمزه وورست را در فرانکفورت بخورید یا یک بازی فوتبال بایرن را تماشا کنید، تجربه ای فراموش نشدنی در آلمان خواهید داشت.

تحصیل در کشور آلمان و پرداخت شهریه دانشگاه آلمان
(ویزای تحصیلی آلمان)

ویزای تحصیلی (دانشجویی آلمان)

برای مطالعاتی که حداکثر ۳ ماه طول می­کشند، شما نیاز به ویزای شینگن دارید و برای تحصیلاتی که بیش از ۳ ماه طول می­کشند، به ویزای ملی آلمان نیاز دارید.

اگر با ویزای ملی وارد آلمان شوید، باید اقامت خود را با گرفتن اجازه اقامت آلمان برای تحصیل، در دفتر امور خارجه تمدید کنید. شما می­بایست این کار را در حالیکه ویزای ورود شما هنوز معتبر است، انجام دهید.

انواع ویزاهای تحصیلی آلمان

• ویزای دانشجویی آلمان:

این ویزای استاندارد دانشجویی، برای دانشجویان بین المللی است که در یک دانشگاه آلمان پذیرفته شده اند.

• ویزای متقاضی دانشجویی آلمان:

برای مراجعه حضوری به پذیرش دانشگاه در آلمان، به این ویزا نیاز دارید و فقط برای این مورد، معتبر است.

• ویزای دوره زبان آلمانی:

برای تحصیل در دوره زبان آلمانی در کشور آلمان، به این نوع ویزا نیاز دارید.

شرایط ویزای دانشجویی آلمان

  • اسناد درخواست ویزا:

فرم درخواست ویزای ملی

پاسپورت ملی معتبر

گواهی تولد

عکس های اخیر به سبک پاسورت

سند ازدواج و گواهی تولد فرزند، در صورت وجود

تحصیل در کشور آلمان و پرداخت شهریه دانشگاه آلمان
(ویزای تحصیلی آلمان)

تحصیل در مدارس آلمان

در آلمان، امکان تحصیل برای کودکان نیز وجود دارد. علاوه بر حمایت مالی، موسسات آموزش عالی و خدمات دانشجویی، طیف وسیعی از کمک­ها را برای دانشجویان دارای فرزند ارائه می­دهند.

قانون آموزش اجباری در آلمان، مقرر کرده­است که اگر فرزندان شما بیش از شش سال سن دارند، باید به مدرسه بروند.

مدارس دولتی، رایگان بوده و از سطح تحصیلات بالایی برخوردار هستند. همچنین مدارس خصوصی و بین­المللی زیادی نیز وجود دارند.

کارشناسی در آلمان

۳۵٪ از کل دانشجویان بین¬المللی ¬ثبت¬نام شده در دانشگاه¬¬های آلمان، به دنبال مدرک لیسانس هستند. درک اینکه چرا برنامه¬های تحصیلاتی کارشناسی در آلمان، از این محبوبیت بی¬نظیر برخوردار است، کار سختی نیست. این میزان محبوبیت نه تنها برای کیفیت آموزشی بلکه برای حذف دغدغه¬های ناشی از پرداخت شهریه دانشگاه آلمان است. مدرک لیسانس آلمانی، شما را به درک تئوریک و عملی قوی از زمینه حرفه¬ای خود، که درهایی باز به سمت آینده شغلی و مسیر علمی شماست، مجهز می¬کند.

نکات درخواست دوره لیسانس در آلمان

در آلمان، دانشگاه ها و برنامه¬های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین¬المللی وجود دارد که طیف گسترده¬ای از موضوعات را پوشش می¬دهند. هنگام انتخاب دانشگاه و برنامه کارشناسی، پیشنهاد می¬کنیم دو مورد را در نظر داشته باشید:
• دانشگاه و محل آن
• محتوای دوره
اگر دانشگاه شما در یک شهر بزرگ واقع شده ¬باشد، بر کل هزینه زندگیتان در آلمان بعنوان یک دانشجوی خارجی تاثیر می¬گذارد. شرایط کلی ورود به دانشگاه را بررسی کنید تا در انتخابتان دچار اشتباه نشوید. برای این منظور باید به وب¬سایت دانشگاه مراجعه کنید.

کارشناسی ارشد در آلمان

به دلیل اقتصاد قوی سیستم آموزش عالی و پشتیبانی از تعداد زیادی دوره به زبان انگلیسی، آلمان یکی از بهترین مقاصد تحصیلات تکمیلی اروپا است. آلمان دارای دانشگاه¬های رتبه برتر بوده و مدارک آن در سطح جهانی شناخته شده¬است. جالب است که برای اکثر مدارک کارشناسی¬ارشد، هیچ شهریه¬ای دریافت نمی¬کنند و دانشجویان این مقطع هم نگرانی پرداخت شهریه دانشگاه آلمان را ندارند. هزینه¬های زندگی هم در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ناچیز است.

دکتری در آلمان

دانشگاه¬های برتر آلمان، این کشور را به یک گزینه عالی برای تحصیل خارج از کشور تبدیل می¬کنند، اما وقتی صحبت از تحقیقات دکتری می¬شود، این کشور حتی چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. با ورود به مقطع دکتری، دانشگاه¬ها و مراکز تحقیقاتی تخصصی آلمان، همچنان به ارائه برنامه¬های تحصیلات تکمیلی خلاقانه و بدون شهریه می¬پردازند. از جمله فرصت¬های دکتری در آلمان در سال ۲۰۲۱، موسسات دارای رتبه جهانی و موسسات تحقیقاتی اختصاصی مانند ماکس پلانک هستند، که صرف¬¬¬نظر از ملیت دانشجویان، بسیار مقرون¬به¬صرفه هستند.

معرفی دانشگاه های آلمان و اعتبار دانشگاه های آلمان

در صورتی که قصد دارید حواله به کانادا انجام دهید، لازم است از موارد زیر برخوردار باشید:

۱. LMU مونیخ

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور است و دارای ۴۲ برنده جایزه نوبل، از جمله دانشمندان مشهوری مانند اتو هان، ماکس پلانک و ورنر هایزنبرگ است.

۲. دانشگاه فنی مونیخ

تنها دانشگاه ایالتی است که به علم و فناوری اختصاص یافته است. ۱۷ جایزه نوبل در رشته¬های فیزیک، شیمی و پزشکی به دانشگاهیان اعطا شده است.

۳. دانشگاه هایدلبرگ

این دانشگاه در ۱۶۰ برنامه تحصیلی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. حدود ۲۷ برنده جایزه نوبل با دانشگاه هایدلبرگ ارتباط داشته اند.

۴. Charité - Universitätsmedizin برلین

یکی از بزرگترین بیمارستان¬های دانشگاهی در اروپا است. بسیاری از دانشمندان و پزشکان مشهور در این دانشگاه کار یا تحصیل کرده¬اند. بیش از نیمی از برندگان جایزه نوبل آلمان در پزشکی و فیزیولوژی در دانشگاه تحصیل کرده یا کار کرده¬اند.

۵. دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن به دلیل علوم انسانی ، علوم طبیعی و الهیات مشهور است. این دانشگاه در توبینگن واقع شده¬است که به دلیل سفرهای قایقی و معماری زیبای شهر قدیمی خود مشهور است. این دانشگاه به طور عمده در زمینه های پزشکی و شیمی با ۱۱ برنده نوبل مرتبط است.

آزمون های ورودی برای تحصیل در آلمان

TOEFL:

این آزمون به صورت تست مبتنی بر مقاله یا اینترنت انجام می شود و دو سال معتبر است.

IELTS:

برای برخی از مجوزهای کار و همچنین مهاجرت بعنوان مدرک زبان پذیرفته می¬شود و به مدت دو سال معتبر است.

GRE:

شرکت در GRE برای ورود به موسسات آموزش عالی مختلف بخصوص مهندسی، اجباریست.

GMAT:

این آزمون استعداد دانشجویان را در رشته¬های تجاری و مدیریت، آزمایش می¬کند.

TestDaF:

معادل آلمانی آزمون¬های TOEFL و IELTS است و معمولا توسط دانشجویانی انجام می¬شود که مایلند مدرکی آلمانی بگیرند.

DSH:

یک آزمون استاندارد برای مهارت در زبان آلمانیست و فقط در آلمان قابل¬استفاده است.

هزینه های تحصیل در آلمان

در آلمان برای دانشجویان دانشگاه¬های دولتی، شهریه رایگان است. البته مبلغ کمی را بعنوان هزینه¬های اداری می¬گیرند که بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو می¬شود. در دانشگاه¬های خصوصی، هزینه¬های تحصیل برای لیسانس به ۲۶۰۰۰ یورو و کارشناسی¬ارشد به ۴۰۰۰۰ یورو در سال می¬رسد. در سطح دکتری، حداقل در شش ترم اول تحصیل هزینه¬ها رایگان است. یکی از راه¬های پرداخت شهریه دانشگاه آلمان و بهره¬مندی از سرویس¬های حواله و ارز، استفاده از خدمات هوراداکس است. اکثرا روش¬های پرداخت هزینه¬ دانشگاه آلمان با کردیت¬کارت، ویزاکارت، مستر¬کارت، SEPA، پیپال و سوییفت بوده، همچنین برای دانشجویان، حواله داخلی هم خیلی کارامد است که هوراداکس همه را پوشش می¬دهد.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان در آلمان

برنامه کمک مالی دانشجویی برای کارشناسی زیر ۳۰ سال و کارشناسی¬ارشد زیر ۳۵ سال، در¬دسترس است. سرویس تبادل آکادمیک آلمان، از دانشجویان آلمانی و بین¬المللی پشتیبانی می¬کند تا بودجه¬ای را برای زندگی و تحصیل در آلمان به صورت رایگان یا با هزینه مقرون¬به صرفه¬کسب کنند. افتتاح حساب دانشجویی در بانک¬های آلمان راحت است. DKB، یک بانک آلمانی با گزینه¬های خوب برای دانشجویان بین¬المللی است که ویزا¬کارت بین¬المللی می¬دهد. Revolut، خدمات بانکی از جمله کردیت¬کارت، کارت¬های ویزا یا مسترکارت رایگان را ارائه می¬دهد.

کار دانشجویی در آلمان

ساعت کاری برای دانشجویان محدود بوده و دانشجویان ۱۲۰ روز در سال کار می کنند که حداقل دستمزد ۹.۱۹ یورو در ساعت است. رایج¬ترین مشاغل نیمه وقت که دانشجویان با استفاده از آنها برای پرداخت شهریه دانشگاه آلمان اقدام می-کنند، ناظر کتابخانه، دستیار آموزشی، پیشخدمت، پیک، صندوق داری و تدریس خصوصی است.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.