تحصیل در کشور استرالیا
(ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا)

مقدمه: تحصیل در استرالیا و پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا

زمانی که مردم به استرالیا فکر ‌می‌کنند، منظره‌ای از فضای سبز آزاد، کانگرو‌ها، کوالا‌ها و هوای تازه و آب‌ها پاک را تصور ‌می‌کنند. جذابیت‌های استرالیا ‌می‌توانند فراتر از سطح انتظار شما باشد. امروزه، تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی استرالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب ‌می‌کنند چون این کشور محیط آموزشی دوستانه، سطح بالا و نه چندان سخت گیرانه دارد. کیفیت زندگی در استرالیا نیز بسیار بالاست. در این پست در مورد تحصیل در استرالیا و همینطور هزینه‌های ویزا، تحصیل و پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا صحبت خواهیم کرد.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

چرا باید در استرالیا تحصیل کنید

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دلیل تنوع فرهنگی، مردم مهربان و کیفیت بالای آموزش استرالیا را برای تحصیل انتخاب ‌می‌کنند.‌ یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی سطح بالای تکنولوژی در این کشور است. تحقیقات علمی ‌انجام شده در استرالیا نیز همیشه در رده اول دنیا قرار دارند. دولت استرالیا نظارت دقیقی بر نظام آموزشی دارد. کیفیت آموزش در استرالیا بسیار بالا است و بسیاری از شرکت‌های به دنبال استخدام دانشجویانی هستند که در این کشور تحصیل کرده‌اند. استرالیا‌ یکی از بالاترین طرح کیفیت‌های زندگی را دارد، اما هزینه تحصیل در آن نسبت به آمریکا و انگلستان بسیار پایین‌تر است. همینطور امکان کار در حین تحصیل و دریافت بورسیه‌های تحصیلی مختلف به دانشجویان بین‌المللی کمک ‌می‌کند تا بهتر مخارج زندگی خود را مدیریت کنند. دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند در هنگام تحصیل تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. این فرصت برای دانشجویانی که قصد دارند با کارکردن هزینه تحصیل خود را تامین کنند و همینطور دانشجویانی که دوست دارند در رشته تحصیلی خود تجربه کار داشته باشند بسیار عالی است.

ویزای تحصیلی (دانشجویی) استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا Subclass 500 نام دارد. متقاضیان زیر ۱۸ سال باید به همراه سرپرست خود برای ویزا اقدام کنند. طول دوره ویزا متناسب با طول دوره تحصیل دانشجو است. این ویزا را ‌می‌توان سپس تا ۵ سال تمدید،‌ یا به‌ یکی از ۱۵ نوع دیگر ویزا استرالیا تبدیل کرد. بهتر است سن فرد متناسب با دوره تحصیلی او باشد و در صورت وجود فاصله چند ساله، مدرکی معتبر برای دلیل این گپ تحصیلی (به عنوان مثال، انجام کار در ایران) ارائه شود. برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا بهتر است که مدرک آیلتس نیز به سفارت ارائه شود، حتی اگر دانشگاه این مدرک را نخواسته باشد. هزینه درخواست این ویزا برای دانشجو ۶۲۰ دلار استرالیا؛ برای همراه ۱۸ سال به بالا ۴۶۰ و برای همراه کمتر از ۱۸ سال ۱۵۰ دلار استرالیا است. برای پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزای تحصیلی استرالیا و همینطور پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا ‌می‌توانید از مشاوره خدمات پرداخت ارزی هوراداکس استفاده کنید.

تحصیل در کشور استرالیا
(ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا)

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا:

• نامه پذیرش از سمت دانشگاه

• مدرک زبان متناسب با مقطع تحصیلی

(کارشناسی آیلتس ۶، کارشناسی ارشد آیلتس ۶.۵، دکتری آیلتس ۷)

• بیمه نامه درمانی

• گزارش اقدامات مهاجرتی قبلی

• ارائه تمکن مالی‌ یا نامه بورسیه

• مدرک بابت اثبات بازگشت به کشور مبدا پس از پایان تحصیل

• ترجمه مدارک تحصیلی قبلی و مدارک شناسایی

تحصیل در مدارس استرالیا

مدارس استرالیا به سه دسته دولتی و غیر دولتی (شامل مدارس وابسته به دین‌های خاص مانند مدارس کاتولیک‌ یا اسلامی) و مدارس با روش‌های آموزشی خاص مانند مونته‌سوری تقسیم ‌می‌شوند. همه مدارس تحت نظارت دولت محلی هستند. مدارس استرالیا علاوه بر آموزش علوم، کودکان را برای زندگی واقعی نیز آماده ‌می‌کنند و مهارت‌های ارتباطی، نطم و احترام را به آن‌ها ‌می‌آموزند. آن‌ها همینطور مهارت‌های با‌ارزشی مانند کارگروهی، بیان نظرات شخصی و توسعه فردی را در کودکان تقویت ‌می‌کنند. مدارس استرالیا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و مربیان مجرب و آموزش دیده بهترین کیفیت آموزش را برای کودکان فراهم ‌می‌کنند. همینطور دوره‌های به خصوصی برای آموزش کودکان تیزهوش و سطح بالاتر نیز وجود دارد. افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا برای تحصیل در مدارس این کشور را دارند باید بالاتر از ۶ سال داشته باشند. دانش آموزان زیر ۱۸ سال باید به همراه سرپرست خود باشند. آن‌ها باید پیش از اقدام برای ویزای تحصیلی در‌ یک موسسه آموزشی ثبت نام کنند. متقاضیان ایرانی ‌می‌توانند برای پرداخت شهریه مدارس استرالیا و همینطور پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا از خدمات مشاوره حواله ارزی، کردیت کارت و پی پل ارائه شده توسط هوراداکس استفاده کنند.

تحصیل در کشور استرالیا
(ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا)

کارشناسی در استرالیا

دانشجویان ‌می‌توانند به مدت ۲ سال در دانشگاه‌های استرالیا برای دریافت مدرک کاردانی (associate degree) تحصیل کنند. آن‌ها ‌می‌توانند از این دوره کوتاه برای‌ یادگیری مهارت‌های کار استفاده کنند و سپس در صورت علاقه پس از آن برای دریافت مدرک کارشناسی‌ یا دیپلم پیشرفته تخصص صنعتی ادامه تحصیل دهند. دوران کارشناسی در استرالیا ۳ الی ۵ سال بسته به نوع دوره طول ‌می‌کشد. آموزش‌های ارائه شده در دوران کارشناسی به صورت روش‌های حل مسئله لازم برای ورود به‌ یک زمینه کاری هستند. دانشجویانی که مایل هستند موضوعات را دقیق‌تر‌ یاد بگیرند ‌می‌توانند در مقاطع بالاتر به تحصیل بپردازند. دانشجویان ممتاز در دوران کارشناسی در استرالیا ‌می‌توانند‌ یک سال بیشتر به تحصیل بپردازند (دوره ۴ ساله) و مدرک Bachelor Degree with Honours دریافت کنند. دانشجویان در استرالیا همینطور ‌می‌توانند پس از دریافت مدرک کارشناسی در دوره ۶ ماهه Graduate Certificate‌ یا دوره‌ یک ساله Graduate Diploma برای آماده شدن برای بازار کار شرکت کنند. بورسیه‌های کمی ‌برای تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا وجود دارند، از این رو دانشجویان بین‌المللی معمولا در این مقطع باید به دانشگاه شهریه بپردازند. دانشجویان ایرانی ‌می‌توانند برای پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا از خدمات مشاوره هوراداکس استفاده کنند.

کارشناسی ارشد در استرالیا

طول دوره کارشناسی ارشد Masters degree coursework در استرالیا ۱ الی ۲ سال است (یک سال پس از مدرک Bachelor degree with honours و‌ یا دو سال پس از مدرک Bachelor degree). دانشجویان در این دوره در کلاس‌های متخلفی شرکت ‌می‌کنند که دانش آن‌ها در مورد رشته تحصیلیشان را افزایش ‌می‌دهد. نوع دوم مدرک کارشناسی ارشد در استرالیا دوره Masters degree research است که معمولا ۲ سال طول ‌می‌کشد. دانشجویان در این دوره باید در تحقیقات مستقل در رابطه با رشته تحصیلی خود شرکت کنند.

دکتری در استرالیا

دوران دکتری در استرالیا معمولا ۳ الی ۴ سال است. دوران دکتری‌ یک دوران تحقیقاتی است، اما دانشجویان باید در کلاس‌های مختلف نیز شرکت کنند. دانشجویان در دوران دکتری باید: • مقاله‌ها و کتاب‌های مختلف را بخوانند و کارهای آزمایشگاهی‌ یا عملی مرتبط با رشته خود را انجام دهند.
• در‌ یک تحقیق علمی ‌جدید برای عمیق‌تر کردن دانش در رابطه با زمینه تحصیل خود شرکت کنند.
• یک پایان نامه کامل و منظم بر اساس رابطه تحقیقی که انجام داده‌اند و رشته تحصیلی خود بنویسند.

تحصیل در کشور استرالیا
(ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا)

معرفی دانشگاه‌های برتر استرالیا و اعتبار دانشگاه‌های استرالیا

پنج دانشگاه برتر استرالیا طبق رتبه‌بندی QS عبارت اند از:

رتبه جهانی دانشگاه طبق رتبه‌بندی QS
نام دانشگاه
۳۱
۴۰
۴۱
۴۴
۴۶
Australian National University
University of Sydney
University of Melbourne
University of New South Wales
University of Queensland

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در استرالیا

دانشجویان متقاضی تحصیل در استرالیا باید مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی خود را به دانشگاه و همینطور سفارت استرالیا ارائه دهند. اداره مهاجرت استرالیا مدارک زیر را ‌می‌پذیرد:

• IELTS

• TOEFL

• PTE Academic

• CAE- Advanced

تحصیل در کشور استرالیا
(ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا)

هزینه تحصیل در استرالیا و پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا

شهریه:

دوره
شهریه در سال (دلار استرالیا)
کارشناسی
کارشناسی ارشد
دکتری
۱۵۰۰۰ الی ۳۳۰۰۰
۲۰۰۰۰ الی ۳۷۰۰۰
۱۴۰۰۰ الی ۳۷۰۰۰

هزینه‌های زندگی:

فعالیت
متوسط هزینه (دلار استرالیا)
خوراک
گاز و برق
تلفن و اینترنت
حمل و نقل عمو‌می‌
نگه داری و بنزین ماشین (پس از خرید)
سرگر‌می‌
۸۰ الی ۲۸۰ دلار در هفته
۳۵ الی ۱۴۰ دلار در هفته
۲۰ الی ۵۵ دلار در هفته
۱۵ الی ۵۵ دلار در هفته
۱۵۰ الی ۲۶۰ دلار در هفته
۸۰ الی ۱۵۰ دلار در هفته

روش پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا

یکی از بهترین راه‌های پرداخت هزینه دانشگاه استرالیا و هزینه‌های تحصیل در این کشور استفاده از خدمات مشاوره هوراداکس است. هوراداکس قابلیت مشاوره پرداخت با ویزاکارت، مستر کارت، sepa، پی پل و سوئیفت را داشته و خدمات پرداخت متنوعی برای دانشجویان ایرانی در استرالیا فراهم آورده است.‌ یکی از کارآمدترین خدمات هوراداکس حواله داخلی است که با استفاده از آن پرداخت‌ها به سرعت و به راحتی انجام ‌می‌شوند.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های افتتاح حساب بانکی در استرالیا و دیگر کشور‌های خارجی ‌می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

کار دانشجویی در استرالیا

دانشجویان بین‌المللی ‌می‌توانند برای پرداخت شهریه دانشگاه استرالیا در حین تحصیل کار کنند. دانشجویان در مقطع کارشناسی تا ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند. برای دانشجویان ارشد و دکتری چنین محدودیتی وجود ندارد و آن‌ها ‌می‌توانند تا جایی که به درسشان لطمه وارد نشود کار کنند. دستمزد متوسط دانشجویان بین‌المللی برای کار درون و بیرون دانشگاه حداقل ۱۸ دلار در ساعت است.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.