مقدمه پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان

 

 

اگر به دنبال آن هستید که اطلاعات خود را درباره تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری افزایش دهید، و خواهان دستیابی به روش‎های پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان هستید، و یا در پی آن هستید که اطلاعات کاربردی و لازم خود را درباره خدمات بانکی و مالی تحصیلی ارائه شده در مجارستان افزایش دهید، این مطلب برای شما کاربردی و مفید است.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

چرا تحصیل در مجارستان؟

مجارستان در سال‎های اخیر به عنوان یکی از محبوب‎یترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور (مخصوصا در رشته‎های پزشکی و داروسازی) شناخته شده است. آموزش عالی باکیفیت و به‎روز مجارستان، به دست آوردن اعتبار علمی و آموزشی در عرصه‎های جهانی، فرهنگ اروپایی، تاریخ جذاب، معماری‎های فوق‎العاده همگی باعث شده‎اند مجارستان به عنوان یکی از مقاصد اصلی برای تحصیل دانشجویان ایرانی تبدیل شود. سیستم آموزش عالی در مجارستان به سه دسته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم‎بندی می‎شود. طی بیست سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار دانشجوی بین‎المللی در مجارستان اقدام به تحصیل کرده‎اند که نیمی از آنها دانشجویان رشته‎های علوم پزشکی همچون پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی و غیره بوده‎اند. همچنین، مدارک تحصیلی که توسط دانشگاه‎های مجارستان به دانشجویان فارغ‎التحصیل ارائه می‎شود از اعتبار بالایی در کشورهای مختلف مخصوصا کشورهای اتحادیه اروپا برخوردارند. ویژگی مثبت دیگری که کشور مجارستان برای تحصیل دارد، قابلیت تحصیل از دوره ابتدایی به زبان انگلیسی و آلمانی است، به‎همین‎منظور اغلب دانشجویان خارجی می‎توانند به آسانی با مردم مجارستان به زبان انگلیسی، در محیط‎هایی همچون مدرسه و دانشگاه صحبت کنند. بیشترین کشورهایی که دانشجویان بین‎الملل خود را وارد مجارستان کرده اند، شامل: آلمان، نروژ، ایران، چین و کانادا می‎شوند.

ویزای تحصیلی (دانشجویی مجارستان)

دانشجویان ایرانی که خواهان دریافت ویزای تحصیلی مجارستان هستند، در ابتدا باید اطلاعات خود را در حوزه‎های مختلفی همچون روش‎های پرداخت هزینه دانشگاه مجارستان، هزینه تحصیل در دانشگاه مربوطه، نحوه ارسال مدارک به دانشگاه مربوطه و غیره به‎روزرسانی کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی ابتدا با دانشگاه مدنظر خود مکاتبه کنید و پس از ارسال مدارک مختلف مانند ریزنمرات دبیرستان، مدرک زبان و ... باید منتظر خبر پذیرش ویزای تحصیلی بمانید.

مقدمه پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان

تحصیل در مدارس مجارستان

اگر در پی آن هستید که به‎عنوان یک والد دانشجو فرزند خود را راهی تحصیل در مدارس مجارستان کنید، باید مسائلی همچون پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان خود، میزان هزینه تحصیل کودک و غیره را در نظر بگیرید، تا هیچگونه مشکل و مسئله مالی برایتان رخ ندهد. سیستم تحصیل در مدارس مجارستان به دو دوره ابتدایی و دبیرستان تقسیم‎بندی می‎شود، که معمولا به زبان‎های انگلیسی، آلمانی و مجارستانی آموزش ارائه می‎کنند. همچنین، سیستم مدارس دولتی مجارستان رایگان است، که برای والدین ایرانی یک مزیت بزرگ است.

کارشناسی در مجارستان

دوره‎های کارشناسی غیرپزشکی در دانشگاه‎های مجارستان ۴ ساله هستند، در حالی که دانشجویان پزشکی مدت زمان بیشتری را برای تحصیل سپری می‎کنند. پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان در دانشگاه‎های دولتی این کشور رایگان است، اما دانشجویانی که در دانشگاه‎های غیردولتی تحصیل می‎کنند می‎توانند از قابلیت کار حین تحصیل این کشور استفاده کنند و به کار بپردازند تا با خیالی راحت بتوانند پرداخت هزینه دانشگاه مجارستان خود را انجام دهند.

کارشناسی ارشد در مجارستان

تحصیلات در دوره کارشناسی ارشد در مجارستان به سیستم کالج و دانشگاهی تقسیم می‎شود. به این صورت که برخی از کالج‎ها مستقیما به دانشگاه وابسته هستند و به عنوان کالج دانشگاه در حوزه آموزشی فعالیت می‎کنند. و دانشگاه‎های دیگر خارج از این سیستم و به‎تنهایی به آموزش دانشجویان می‎پردازند، این سیستم آموزشی جدید دانشگاه‎های مجارستان است. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‎های مجارستان برای دانشجویان غیرپزشکی بین ۲ تا ۳ سال به طول می‎انجامد. مدارک دریافتی این دوره در سرتاسر کشورهای اتحادیه اروپا معتبر هستند و شما می‎توانید معادل آن را از کشورهای دیگر دریافت کنید.

دکتری در مجارستان

دوره‎های دکتری در دانشگاه‎های مجارستان بین ۳ تا ۵ سال به درازا می‎کشد. معمولا هزینه دکتری ۵,۰۰۰-۱۵,۰۰۰ یورو در سال است، که باتوجه به رشته و دانشگاه متغیر است. شما برای پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان می‎توانید از کردیت کارد، پیپال، خدمات حواله و ارزی، و یا افتتاح حساب بانکی در خارج بهره ببرید و اینگونه هزینه‎های مربوطه تحصیلی خود را رفع و رجوع کنید. البته، لازم به ذکر است که برخی دانشگاه‎های دولتی برای دانشجویان دکتری امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده‎اند.

مقدمه پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان

معرفی دانشگاه‎های مجارستان و اعتبار دانشگاه‎های مجارستان

دانشگاه‎های دولتی و خصوصی زیادی در مجارستان وجود دارند که هر کدام سیستم آموزشی متفاوتی برای پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان، روش‎های تحصیل در دانشگاه، و ویژگی‎ها و خصوصیات متنوعی دارند. در ادامه شما را با برخی از دانشگاه‎های معتبر مجارستان آشنا می‎کنیم تا با اطلاعات بیشتری بتوانید به بررسی و جستجو درباره آنها بپردازید. از جمله این دانشگاه‎های معتبر می‎توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• Corvinus University of Budapest

• University of Debrecen

• Budapest University of Technology and Economics

• University of Pécs

• Central European University

• Budapest Metropolitan University

• University of Sopron

آزمون‎های ورودی برای تحصیل در مجارستان

برای آن که بتوانید اطلاعات دقیقی درباره آزمون‎های ورودی دانشگاه‎ها به‎دست آورید، بهتر است دانشگاه‎های هدفتان در مجارستان را به صورت مجزا و تک تک از طریق وب سایت اینترنتی آنها بررسی کنید. اینگونه، می‎توانید به داده‎های جزیی و بیشتری درباره انواع مختلف آزمون‎های ورودی دانشگاه مربوطه خود دست پیدا کنید. اما کلیت آزمون‎های ورودی که در دانشگاه‎های مجارستان انجام می‎گیرند، شامل موارد زیر هستند:

• آزمون ورودی زبان

(این آزمون‎ها معمولا برای دانشجویانی که مدارک لازم برای ارائه زبان انگلیسی همچون آیلتس یا تافل ندارند، انجام می‎شوند، همانطور که قبلا گفتیم برخی از دانشگاه‎ها به زبان‎های آلمانی و مجارستانی هم آموزش ارائه می‎دهند که در صورت داشتن مدارک زبان‎های ذکر شده می‎توانید آنها را به دانشگاه ارائه دهید.)

• آزمون ورودی سوابق تحصیلی

(این آزمون برای رشته‎های خاصی همچون پزشکی انجام می‎شوند.)

• آزمون ورودی برخی از موسسات و دانشگاه‎ها

(همانطور که بالاتر ذکر کردیم برخی دانشگاه‎ها آزمون‎های ورودی خاص خود را دارند، که شما با بررسی سایت دانشگاه می‎توانید از این موضوع مطلع شوید.)

مقدمه پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان

خدمات بانکی و مالی دانشجویان مجارستان

برخی از بزرگترین بانک‌های کانادا عبارتند از:

باتوجه به وضعیت ارز خارجی در کشور ما، مسائل مالی یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از آن که به مهاجرت تحصیلی فکر کنیم باید به آن بپردازیم. و مسائلی همچون نحوه پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان، کار حین تحصیل، بورسیه تحصیلی و... همواره ذهنمان را درگیر می‎کنند. به‎همین‎منظور کشور مجارستان خدمات مالی ویژه‎ای به دانشجویان بین‎الملل همچون بورس تحصیلی HSB را ارائه می‎کند تا دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی بتوانند از آنها استفاده کنند. همچنین، وام‎های دانشجویی در مجارستان می‎توانند به دانشجویان در پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان مساعدت و یاری رسانند. شما با دریافت این خدمات مالی و بانکی می‎توانید با ذهنی آرامتر و فارغ از استرس مسائل مالی به تحصیل و زندگی در این کشور بپردازید. صدالبته، موقعیت کار حین تحصیل که در این کشور فراهم است، عامل مثبت مهم دیگری برای دانشجویان ایرانی است.

کار دانشجویی در مجارستان

قطعا به‎عنوان یک دانشجو ایرانی مسائلی مانند پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان جز مسائل پراهمیت برای شما هستند. ممکن است خواهان آن باشید که اطلاعات خود را درباره بازار کار این کشور افزایش دهید و یا نگران پرداخت هزینه دانشگاه مجارستان باشید و سوالی همچون آیا یک دانشجوی بین‎الملل می‎تواند در مجارستان حین تحصیل کار کند، ذهنتان را درگیر کرده باشد. باید گفت بله، شما به عنوان یک دانشجوی بین‎الملل که به زبان مجارستانی مسلط هستید، می‎توانید به‎راحتی کار پیدا کنید. اما در صورتی که این زبان را بلد نباشید می‎توانید با تسلط کامل بر زبان انگلیسی هم کارهای نیمه وقت در موسسات آموزشی، گالری‎های هنری و غیره پیدا کنید. شما می‎توانید در روزهای تحصیلی ۴ ساعت و در تعطیلات به‎صورت تمام وقت کار کنید تا بدین صورت با آرامش بیشتر بتوانید پرداخت شهریه دانشگاه مجارستانتان را بدون هیچگونه نگرانی انجام دهید.

نتیجه‎ گیری پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان

در آخر، بهتر است شما به‎عنوان یک دانشجوی بین‎الملل اطلاعات خود را درباره مواردی همانند پرداخت شهریه دانشگاه مجارستان، مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی مجارستان، شرایط تحصیل در دانشگاه مجارستان و غیره را به‎روزرسانی کنید، تا در صورت دریافت ویزای دانشجوی مجارستان هیچگونه نگرانی و استرسی درباره فرآیند مهاجرت تحصیلی خود نداشته باشید. همچنین، شما می‎توانید از موسسه هوراداکس برای دریافت مشاوره حواله داخلی، افتتاح حساب بانکی خارج و غیره بهره ببرید.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.