تحصیل در کشور هلند (ویزای تحصیلی هلند)؛ پرداخت شهریه دانشگاه هلند

هلند در قلب اروپا واقع شده­است و به عنوان کشوری با سابقه و متعهد به تجارت بین­الملل در سراسر جهان شناخته شده­است. هلند کشوری است که دارای چندین کارآفرین است و ریشه بسیاری از اکتشافات خلاقانه از آن سرچشمه می­گیرد. سالانه بسیاری از مردم، تحصیل در این کشور دوست داشتنی اروپا را انتخاب می­کنند و  با اخذ ویزای هلند و پرداخت شهریه دانشگاه هلند به تحصیل خود ادامه می­دهند.

در هلند آموزش عالی، با کیفیت و کم­هزینه دریافت خواهید کرد که در استاندارد آموزشی فعلی و حتی استاندارد آینده قابل قبول است. در این مقاله نگاهی به اخذ ویزای هلند، مقاطع تحصیلی آن و همچنین هزینه­های تحصیل در آن می­اندازیم. با ما همراه باشید.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

چرا تحصیل در هلند؟

هلند اولین کشور غیر انگلیسی زبان است که برای دانشجویان بین¬المللی که می¬خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، دوره¬ها یا برنامه¬های دانشگاهی را ارائه می¬دهد. آموزش در هلند از کیفیت بالایی برخوردار است و از تمام استانداردهای آموزش در سراسر جهان برخوردار است. مدارکی که دانش¬آموزان از مدارس هلند کسب می¬کنند در سطح بین¬المللی شناخته شده¬است. پرداخت شهریه دانشگاه هلند خیلی زیاد نیست و در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی توسعه¬یافته، کاملا مقرون¬به¬صرفه است.

تحصیل در هلند

ویزای تحصیلی (دانشجویی هلند)

بعد از اینکه برای تحصیل در خارج از کشور، هلند را انتخاب کردید، مرحله بعدی گذراندن مراحل درخواست ویزاست. هیچ کس واقعا از این مرحله لذت نمی­برد، بیشتر به این دلیل که برای سازماندهی، جمع­آوری و آماده­سازی تمام اسناد و اطلاعات مربوطه به زمان زیادی نیاز است. با این حال، درخواست ویزای دانشجویی برای هلند چندان پیچیده نیست، خصوصا که همه دانشجویان بین­المللی مجبور به انجام آن نیستند.

اول از همه اگر اهل اتحادیه اروپا یا چندین کشور دیگر (استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزیلند، کره جنوبی، ایالات متحده و واتیکان) باشید، به ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت نیازی نخواهید داشت.

اما اگر دانشجوی بین­المللی از کشوری دیگر باشید، نیاز به ویزا دارید و ویزای شما بستگی به اقامت تحصیلی­تان دارد:

- اگر قصد دارید ۹۰ روز یا کمتر در هلند تحصیل کنید، ویزای اقامت کوتاه¬مدت یا ویزای شینگن مورد نیاز است.

- اگر قصد دارید بیش از ۹۰ روز در هلند تحصیل کنید، ویزای ورود (MVV) و اجازه اقامت (VVR) لازم است.

تحصیل در هلند

تحصیل در مدارس هلند

هلند متعهد به انتخاب در آموزش است و شما می¬توانید طیف وسیعی از گزینه¬ها را در هنگام ثبت نام فرزند خود در مدرسه در نظر بگیرید. به طور کلی، سیستم آموزشی در هلند بسیار خوب کار می¬کند و با اکثر کشورهای دیگر متفاوت است. علاوه¬بر این، برخی از سیاست¬ها در هر شهر متفاوت است. گفته¬شده از سال ۱۹۱۷، برای مدارسی که از اصول خاص دینی یا آموزشی پیروی می¬کنند، بودجه¬ای برابر با مدارس دولتی در نظر گرفته شده¬است. این بودجه شامل مدارس بین¬المللی متعددی در هلند است که برخی از آنها نیز یارانه پرداخت می¬کنند و شما می¬توانید برای پرداخت شهریه دانشگاه هلند از آن بهره ببرید. آموزش بین¬المللی در مدارس دولتی و خصوصی در سراسر کشور هلند در دسترس است و هفده مدرسه ابتدایی رسما آموزش دوزبانه را اجرا می-کنند.

کارشناسی در هلند

دو نوع اصلی از موسسات آموزش عالی عادی در هلند وجود دارد که به طور گسترده¬ای به عنوان دانشگاه-های تحقیقاتی و دانشگاه¬های علمی کاربردی شناخته می¬شوند. در همین حال، شعبه کوچکتری از آموزش و پرورش توسط موسسات برای آموزش بین¬الملل وجود دارد که برنامه¬هایی را برای دانشجویان خارجی ارائه می¬دهند. شما می¬توانید با ارائه رزومه خود و اخذ ویزا و پرداخت شهریه دانشگاه هلند به عنوان یک دانشجوی بین¬المللی وارد این موسسات شوید. به غیر از دو نوع اصلی دانشگاه دولتی که بیان کردیم، می¬توانید تعداد محدودی از دانشگاه¬های خصوصی را در هلند نیز پیدا کنید. اکثر آنها دوره¬های تحصیلی تخصصی را در یک زمینه خاص ارائه می¬دهند و شهریه بیشتری نسبت به دانشگاه¬های دولتی دریافت می¬کنند.

کارشناسی ارشد در هلند

همانطور که گفتیم هلند به طور عمده دارای سه نوع دانشگاه است: دانشگاه تحقیقاتی، دانشگاه علمی کاربردی و موسسه آموزش بین¬المللی. برنامه درسی کارشناسی ارشد به این بستگی دارد که کدام دانشگاه این برنامه را ارائه می¬دهد. کارشناسی ارشد در هلند در دانشگاه¬های تحقیقاتی بیشتر بر جنبه¬های تحقیقاتی و دانشگاهی تمرکز دارد. دانشگاه علمی کاربردی و موسسه آموزش بین المللی بر جنبه¬های حرفه¬ای و آموزش عملی تمرکز دارند. در تمام موارد دانشجویان باید برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد و پرداخت شهریه دانشگاه هلند دارای مدرک کارشناسی در رشته مربوطه و حداقل امتیاز ۶۵٪ را داشته باشند.

دکتری در هلند

هلند یکی از چشمگیرترین و معتبرترین سیستم¬های دانشگاهی در اروپا را دارد. یک کشور توسعه¬یافته و غنی از دستاوردهای هنری، فرهنگی و علمی است. تحصیل در مقطع دکترا در هلند برای بسیاری از دانشجویانی که می¬خواهند از این فرهنگ باز، نوآوری و تبادل نظر بین¬المللی استفاده کنند، یک انتخاب محبوب است. همچنین جمعیت چند فرهنگی و چندزبانه این کشور به این معنی است که بیشتر برنامه-های دکترا این کشور به زبان انگلیسی تدریس می¬شود. دانشگاه¬های هلند شهرت چشمگیری دارند و مقصد محبوب بسیاری از دانشجویان دکترا هستند. سیستم دانشگاه هلند به قرن شانزدهم برمی¬گردد و دارای بسیاری از هنرمندان، اندیشمندان و دانشمندان مشهور است. در دانشگاه¬های هلند، محققان دکترا بسیار مورد توجه هستند. دانشجویان دکتری می¬توانند برای پرداخت شهریه دانشگاه هلند در همان دانشگاه استخدام شوند. آنها می¬توانند با حقوق و مسئولیت¬های مرتبط مانند آموزش رسمی به کارمندان دانشگاه، حقوق بگیرند. علاوه¬بر این، هلند شاید تنها کشوری باشد که دانشجویان دکترا از پایان¬نامه خود با همراهی محافظین تشریفاتی دفاع می¬کنند!

تحصیل در هلند

معرفی دانشگاه های هلند و اعتبار دانشگاه¬های هلند

بهترین دانشگاه­های هلند بر اساس رتبه­بندی آموزش عالی تایمز و رتبه­بندی شانگهای کم­و­بیش یکسان هستند، که انتخاب دانشگاه را برای دانشجویان بین­المللی آسانتر می­کند. این دانشگاه­ها در سراسر هلند دارای رتبه­های بالا و شهرت جهانی برای کشف و تحقیقات علمی هستند. اصلی­ترین عواملی که براساس آن، این موسسات به عنوان دانشگاه­های بین­المللی رتبه­بندی می­شوند عبارت است از: تعداد دانشجویان بین­المللی، همکاری با سایر دانشگاه­ها یا سازمان­های بین­المللی و استخدام کارمندان بین­المللی در دانشگاه.

عنوان دانشگاه
محل دانشگاه
Wageningen University
University of Amsterdam
Delft University of Technology
Leiden University
Erasmus University Rotterdam
University of Groningen
Utrecht University
Maastricht University
Radboud University Nijmegen
Vrije Universiteit Amsterdam
Wageningen
Amsterdam
Delft
Leiden
Rotterdam
Groningen
Utrecht
Maastricht
Nijmegen
Amsterdam

آزمون های ورودی برای تحصیل در هلند

نهاد آموزش و پرورش معمولا حداقل مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ورود را تعیین می¬کند. ضروری است که شما به خوبی انگلیسی صحبت کنید، بخوانید و بنویسید. شما باید یک آزمون زبان انگلیسی را گذرانده باشید. نمرات مورد نیاز:
TOEFL: حداقل ۵۵۰ (مبتنی بر کاغذ) یا ۲۱۳ (مبتنی بر اینترنت)
IELTS: حداقل ۶.
شرایط پذیرش توسط موسسه انتخابی شما در هلند تعیین می¬شود. ممکن است بسته به برنامه نیز متفاوت باشند. بسیار مهم است که بدانید برای اخذ ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه هلند و زندگی در هلند بایستی واجد شرایطی که دانشگاه شما تعیین می¬کند، باشید.

هزینه تحصیل در هلند

در مقایسه با سایر مکان های اروپای غربی، هزینه زندگی در هلند نسبتا کم است. با این حال تحصیل در هلند رایگان نیست. هزینه¬های زیادی در پی دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. هزینه¬های شما شامل پرداخت شهریه دانشگاه هلند و هزینه¬های زندگی در این کشور است. منابع مختلف وام مالی در دسترس شماست و در بعضی موارد، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک هزینه نیز باشید. هزینه تحصیل در هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا هر ساله حدود ۱۸۰۰-۴۰۰۰ یورو و برای دانشجویان بین¬المللی، هر ساله حدود ۶۰۰۰-۲۰۰۰۰ یورو است.

پرداخت شهریه دانشگاه هلند

برای مشاوره پرداخت شهریه دانشگاه هلند می¬توانید از خدمات هوراد اکس استفاده کنید. هوراد اکس می-تواند با استفاده از مشاوره ویزا کارت، مستر کارت،sepa ، پیپال و سوییفت در پرداخت هزینه دانشگاه هلند به شما کمک کند. علاوه¬بر این هوارد اکس می¬تواند یکی از روش¬های کارآمد پرداخت که حواله داخلی است را برایتان انجام دهد.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان هلند

شما به عنوان یک دانشجو در هلند، نیاز به افتتاح حساب بانکی دانشجویی خود دارید. بانک¬ها، حساب¬های دانشجویی را تحت شرایط خاص و متناسب با نیاز دانشجویان بین¬المللی برای پرداخت شهریه دانشگاه هلند ارائه می¬دهند. سیستم مالی دانشجویان هلندی از چهار قسمت وام دانشجویی، کمک هزینه تکمیلی، وام هزینه تحصیل و حمل¬و¬نقل عمومی رایگان مختص دانشجویان تشکیل شده است. اینکه چقدر می¬توانید پول دریافت کنید به شرایط دانشگاه شما بستگی دارد. به خصوص ملیت و درآمد والدین شما تعیین¬کننده است. بنابراین شما باید تسهیلات مالی دانشگاهتان را به صورت جداگانه بررسی کنید.

کار دانشجویی در هلند

به عنوان دانشجو در هلند، دو نوع شغل اصلی کارآموزی و مشاغل پاره¬وقت برای شما وجود دارد. می¬توانید برای پرداخت شهریه دانشگاه هلند علاوه¬بر تسهیلات مالی دانشگاه، خودتان نیز مشغول به کار شوید. دوره¬های کارآموزی به صورت دوره¬های کارآموزی کوتاه¬مدت است که بخشی از یک دوره اجباری است و در طول دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد ارائه می¬شود. دانشجویان کمک هزینه مالیاتی دریافت می¬کنند و برای کارورزی نیازی به مجوز کار ندارند. این دستمزد بسته به نوع کار، شرکت و سایر عوامل بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه متغیر است. از طرفی دیگر، دانشجویان می¬توانند حداکثر ۱۶ ساعت در هفته در یک کار پاره¬وقت کار کنند. در ماه¬های تابستان ژوئن، جولای و آگوست، دانش¬آموزان می¬توانند تمام¬وقت کار کنند و حقوق تمام وقت خود را بدست¬آورند. حقوق برای یک شغل پاره¬وقت بین ۱۱ تا ۱۴ یورو در ساعت متغیر است و کارفرما مسئولیت درخواست ویزای کار برای کارمند دانشجویی را بر عهده دارد. یک نکته مهم که باید به آن توجه شود این است که دانشجویان فقط می¬توانند در یک عنوان شغلی کار کنند یعنی فقط کارآموزی یا فقط کار نیمه¬وقت. توجه داشته باشید که دانشجویان کشورهای اروپایی یا اتحادیه اروپا می¬توانند بدون هیچ محدودیتی در هلند کار کنند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.