تحصیل در کشور سوئد پرداخت شهریه دانشگاه سوئد

مقدمه پرداخت شهریه دانشگاه سوئد

اگر شما به فکر تحصیل در کشور سوئد هستید، اما نمی‎دانید آیا این کشور پاسخگوی نیازها و خواسته‎های شما است یا خیر؟ و یا اگر تمایل دارید به اطلاعات بیشتری درباره پرداخت شهریه دانشگاه سوئد، کار دانشجویی، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی، و مقاطع مختلف تحصیلی دست یابید، این مطلب می‎تواند به شما اطلاعات لازم را ارائه دهد.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

چرا تحصیل در سوئد

در سال‎های اخیر که مهاجرت‎های تحصیلی افزایش یافته است، بسیاری از دانشجویان ایرانی هم به این گروه پیوسته‎اند. اگر شما هم به فکر تحصیل در سوئد هستید، اما نمی‎دانید چرا سوئد برای این کار مناسب است، با ما همراه باشید تا به برخی از علل مهم آن اشاره کنیم:

• فرصت‎های شغلی زیادی در دسترس است.

دانشجویان بین‎المللی مجاز به ۴۰ ساعت کار در هفته حین تحصیل هستند، این قابلیت به شما این امکان را می‎دهد که بتوانید هزینه ‎های متنوع خود همچون پرداخت شهریه دانشگاه سوئد را فراهم کنید.

• آموزش با کیفیت بالا در اختیار دانشجویان قرار می‎گیرد.

دانشگاه‎های سوئد جز بهترین دانشگاه‎های جهان هستند، در سوئد حدودا ۱۴ دانشگاه دولتی بزرگ و تعدادی موسسه خصوصی وجود دارد.

• شهریه تحصیل در سوئد مناسب و اقتصادی است.

دانشجویان بین‎المللی اتحادیه اروپا نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه سوئد بابت هزینه تحصیل ندارند. و هزینه تحصیل برای دانشجویان دیگر بین ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ متغیر است.

• کیفیت زندگی در سوئد بالا است.

سوئد کشوری تمیز، با طبیعتی بکر و دست نخورده است و برای افرادی که تمایل به زندگی در شهرهایی با هوای تازه و مناظر زیبا دارند، مناسب است.

• سوئد غذاهای خوشمزه زیادی دارد.

غذاهای سوئدی معمولا از گیاهان بسیار خوشمزه و تازه تولید می‎شوند و اغلب آرامش‎ بخش و خوش‎ طعم هستند. اگر ویگن هستید، احتمالا این کشور جز مناسب‎ترین کشورها برای زندگی شما است. همچنین، سوئدی‎ها بسیار مراقب سلامتی خود هستند، به‎ همین‎خاطر شما می‎توانید به رستوران‎ها و کافه ‎های باکیفیت زیادی در این کشور دست پیدا کنید.

تحصیل در سوئد

ویزای تحصیلی سوئد (دانشجویی سوئد)

شما به‎ عنوان یک دانشجوی بین‎ الملل که خواهان ویزای تحصیلی سوئد هستید، با ارائه مدارک زیر می‎توانید برای اخذ آن اقدام نمایید:

• ترجمه مدارک تحصیلی دوره دیپلم/ پیش‎دانشگاهی به همراه ریز نمرات

• رسید اثبات پرداخت ۱۴۵ یورو بابت هزینه درخواست اخذ اقامت سوئد

• نامه پذیرش از دانشگاه مدنظرتان

• اثبات برخورداری از بیمه درمانی در مقاطع تحصیلی کمتر از یک سال

• اظهار نامه بانکی که حدودا ۸۴۰ یورو است، ارائه آن بابت پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در سوئد ضروری است.

• ترجمه ریز حساب بانکی خود یا پشتیبان مالی خود

• ارائه مدرک زبان آیلتس، تافل، PTE Academic، C1 Advanced

• کپی کارت ملی به ‎همراه ترجمه آن (به زبان انگلیسی یا سوئدی)

• کپی پاسپورت به همراه ترجمه آن (حداقل پاسپورت باید به مدت ۳ ماه اعتبار داشته باشد.)

• ۴ قطعه عکس مناسب

• در صورت درخواست ویزای تحصیلی در مقاطع ارشد و دکتری حتما ریز نمرات مقاطع تحصیلی دوره‎های قبل خود را هم ترجمه کرده و داخل مدارک‎تان قرار دهید.

• گواهی ترجمه شده عدم سوپیشینه

شما پس از ارائه مدارک فوق راهی سفارت شده و درخواست ویزای دانشجویی می‎دهید و منتظر تایید/ عدم تایید مدارک‎تان می‎مانید. در ضمن فراموش نکنید، گاها مدارک مورد نیاز دانشگاه‎های مختلف تغییر می‎کند، پس حتما قبل از ارسال مدارک خود وب سایت دانشگاه مدنظرتان را بررسی کنید.

تحصیل در سوئد

تحصیل در مدارس سوئد

گروه‎های سنی ۶ تا ۱۵ سال در در مدارس ابتدایی و دبیرستان سوئد تحصیل می‎کنند و هیچ دانش‎آموزی حق ترک تحصیل این مقاطع را ندارد. قبل از ورود به مدرسه تمامی کودکان به مهدکودک می‎روند تا آماده تحصیل در مقاطع بالاتر شوند. دولت از کودکان خانواده‎های فقیر و کم‎درآمد حمایت و پشتیبانی لازم را حین تحصیل دارد. کلیه موضوعات ارائه شده در مقاطع تحصیلی یکسان هستند اما در برخی مدارس همچون مدارس چندزبانه موضوعات بیشتری همچون زبان‎های دیگر آموزش داده می‎شود.

کارشناسی در سوئد

کشور سوئد به دلیل کیفیت زندگی بالایی که دارد، از لحاظ هزینه زندگی گران است. اما شما به‎عنوان دانشجوی کارشناسی از طریق کار در این کشور می‎توانید به پرداخت شهریه دانشگاه سوئد اقدام کنید. مقطع کارشناسی به دو زبان انگلیسی و سوئدی در دانشگاه‎ها ارائه می‎شود. تحصیلات دوره کارشناسی در سوئد ۲ الی ۳ سال طول می‎کشد.

کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل دوره کارشناسی ارشد در سوئد ۱ الی ۲ سال به درازا می‎کشد. پس قبل از اخذ ویزای دانشجویی برنامه‎ریزی لازم برای تحصیل در این مقطع داشته باشید. شما می‎توانید در این مقطع تحصیلی به کار دانشجویی هم بپردازید و بدین صورت به پرداخت شهریه دانشگاه سوئد خود بپردازید. اغلب دوره‎های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی هستند. شهریه این دوره بین ۹۲۰۰ تا ۱۴۶۰۰ دلار آمریکا متغیر است.

دکتری در سوئد

مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری بین ۲ تا ۴ سال باتوجه به رشته تحصیلی، دانشگاه مدنظر و.... متفاوت است. معمولا، دانشجویان این مقطع می‎توانند در محیط دانشگاه به کار و تحصیل بپردازند. گاها، به برخی رشته‎های تحصیلی در مقطع دکتری بورسیه تعلق می‎گیرد، که شما به عنوان دانشجوی مقطع دکتری با ارائه رزومه تحصیلی قوی همچون نمرات عالی، مدرک زبان قوی و... می‎توانید بورسیه مدنظرتان را به دست آورید. و بدین‎صورت مقطع دکتری را با هزینه کمتری سپری کنید.

تحصیل در سوئد

معرفی دانشگاه های سوئد و اعتبار دانشگاه‎ های سوئد

سوئد یکی از برترین کشورها در زمینه آموزش است. به‎دلیل وجود دانشگاه‎های معتبر، سبک آموزش باکیفیت و مدرسان باتجربه و کاربلد دانشگاه‎های سوئد به اعتبار زیادی در جهان دست یافته‎اند. در ادامه شما را با معتبرترین دانشگاه‎های سوئد آشنا می‎کنیم:

  • Lund University در لاند

  • KTH Royal Institute of Technology در شهر استکهلم

  • Stockholm University در استکهلم

  • Uppsala universitet در آپسالا

  • Gothenburg University در گوتنبرگ

 

قطعا این لیست را می‎توان ادامه داد، اما ما به معرفی این ۵ دانشگاه بسنده می‎کنیم و به شما پیشنهاد می‎کنیم، حتما قبل از اخذ ویزای تحصیل در سوئد وب‎سایت دانشگاه‎های مدنظرتان را به منظور افزایش اطلاعاتتان مطالعه نمایید.

آزمون های ورودی برای تحصیل در سوئد

معمولا، آزمون ورودی خاصی برای تحصیل در سوئد گرفته نمی‎شود، اما باز هم شما قبل از اقدام برای ویزای دانشجو با دانشگاه مدنظرتان تماس بگیرید و از این مسئله مطمئن شوید. اینگونه، در صورت نیاز به آزمون ورودی خاص می‎توانید در زمان معین برای آن آماده شوید.

هزینه تحصیل در سوئد

خوشبختانه، سوئد کشوری با شهریه معقول در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس است. حتی به دلیل قابلیت کار دانشجویی که برای دانشجویان بین‎الملل فراهم شده است، بسیاری از دانشجویان می‎توانند به‎راحتی پرداخت شهریه دانشگاه سوئد را انجام دهند. همچنین، در صورت مواجه با هرگونه مشکلی جهت مشاوره در پرداخت هزینه دانشگاه سوئد می‎توانید با موسسه خدماتی هوراداکس تماس حاصل کنید. ما خدمات ویژه‎ای برای دانشجویان ایرانی مهاجر به‎منظور پرداخت هزینه‎های تحصیل‎شان در کشور سوئد همچون پرداخت از طریق حواله ارزی، ویزا کارت، مستر کارت، سوییفت، پرداخت از طریق پیپال و... فراهم کرده‎ایم، که شما از طریق تماس با ما می‎توانید از شرایط آنها آگاه شده و از آنها بهره‎مند شوید.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان سوئد

از قسمت‎های ضروری و مهم اخذ ویزای دانشجویی خدمات بانکی و مالی ارائه شده به دانشجویان است، اگر شما به عنوان یک دانشجو نتوانید مدارک مورد نیازتان را با دقت و صراحت لازم به سفارت ارائه دهید، در مراحل اخذ ویزای دانشجویی سوئد شما مشکلاتی رخ می‎دهد. البته، موسسه خدماتی هوراداکس می‎تواند در این زمینه به شما مشاوره دهد و حتی پس از مهاجرت به مدیریت و مشاوره مسائل مالی و بانکی شما به عنوان دانشجوی بین‎الملل در سوئد بپردازد. پس، حتما مسائل مالی خود را قبل، حین و حتی بعد از مهاجرت جدی بگیرید و با دقت به مدیریت آنها بپردازید.

کار دانشجویی در سوئد

دانشجویان بین الملل پس از اخذ ویزای دانشجویی معمولا می‎توانند به مدت ۴۰ ساعت در هفته به کار در مراکز معتبر، کافی‎شاپ‎ها، کتابخانه‎ها و... بپردازند. البته، شما در صورت داشتن زبان قوی سوئدی می‎توانید مشاغل نیمه‎وقت بهتری برای خود پیدا کنید، پس تا جای ممکن زبان خود را قبل از مهاجرت تقویت نمایید.

نتیجه گیری پرداخت شهریه دانشگاه سوئد

در آخر، حتما قبل از مهاجرت اطلاعات خود در زمینه‎ های مختلف همچون پرداخت شهریه دانشگاه سوئد، مدارک مورد نیاز دانشگاه مقصد هدف، هزینه زندگی در شهر پذیرفته شده و... را به ‎روزرسانی کرده و سپس برای اخذ ویزای دانشجویی سوئد اقدام کنید.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.