حواله به اردن

مقدمه:

حواله روشی برای انتقال اعتبار و وجه مالی است. این روش از گذشته برای انتقال وجه به شیوه امن شکل گرفته است. با گذشت زمان حواله های بین المللی رونق پیدا کردند. در این مقاله شرحی بر موضوع حواله به اردن امده است. کشور اردن علی رغم کمبود ذخایر نفتی و عدم وجود اقتصاد پر رونق، واحد پولی با ارزش بالایی دارد. دینار اردن با کد ارزی(JOD) به ۱۰ درهم، ۱۰۰ قرش ۱۰۰۰ فلس تقسیم می‌شود. ۱دینار اردن برابر ۱.۴۱ دلار آمریکا است.

 

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

اهمیت انتخاب روش حواله به اردن:

با انتخاب روش حواله دلار به اردن دیگر نیازی به جابجا کردن وجه نقد به طور مستقیم نخواهد بود. این کار باعث افزایش امنیت در حساب‌های مالی می‌گردد. حواله دارای ساز و کار ساده‌ای است و به همین علت استفاده از آن باعث رونق تجارت و اقتصاد می‌شود.

سهولت در نگهداری حواله نیز از مزایای دیگر استفاده از اوراق حواله است. با وسعت یافتن استفاده از حواله در معاملات، تجارت و بازرگانی‌ها، فرایند سرمایه گذاری، کسب سود، تولید پول و افزایش درآمد بسیار بیشتر از گذشته شده است. در رابطه با حواله عدم ثبت بیشتر حواله‌ها و ضعف قانونی آن، داشتن امکان جعل از جمله ایرادات این اوراق به شمار می‌آید.

حواله به اردن

نکات مهم برای حواله به اردن:

برای بررسی اعتبار حواله‌ها باید به برخی نکات از جمله برخورداری از امضا یا مهر حواله دهنده، وجود واژه”برات” و نام فردی که باید به حواله عمل کرده و مبلغ حواله را پرداخت کند. مشخص بودن مبلغ حواله، ذکر تاریخ سر رسید و پرداخت حواله، مشخص کردن محل دریافت یا نقد شدن حواله، ذکر نام فردی که حواله در وجه آن بوده و حواله به آن پرداخت می شود و همچنین تصریح به نسخه حواله توجه شود.

بعضی از انواع حواله در سیستم دولتی ثبت نمی‌شود و نیاز به پرداخت مالیات ندارد با این حال این ویژگی همزمان یک نقص محسوب می‌شود و ممکن است در صورت بروز اشکلات، قابل پیگیری از طریق دستگاه‌های اداری نباشد. حواله در شرایط مختلفی از جمله خرید وفروش در بازار سهام، پیش فروش خودرو، حواله‌های ارزی، بن‌های خرید، کارت بانکی، اوراق مشارکت و بیمه درمانی استفاده می‌شود. یکی از مهمترین کاربردهای برات استفاده از حواله های ارزی و بین المللی است. یکی از بهترین راه‌ها برای ارسال پول به خارج از کشور استفاده از برات یا حواله بین المللی است. در سال‌های اخیر توجه به این نوع حواله به خاطر تسهیل در روش انتقال وجه بیش از پیش شده است.

علاوه بر جنبه های تجاری و سرمایه گذاری در استفاده از حواله‌های بین المللی، بسیاری از افرادی که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند از حواله‌های ارزی برای انتقال وجه به خانواده، دوستان و … استفاده می‌کنند. هنگام ارسال حواله به اردن از مقصد ایران، حواله سوئیفت به حواله بین المللی تعلق می‌گیرد. هنگامی که از ایران ازر به خارج از کشور انتقال یابد، به میزان پول پرداخت شده، ارز کشور مقصد دریافت می‌شود. شرکت‌های واسطه برای تبدیل ارز بین ۲۵ تا ۶۰ دلار کارمزد دریافت می‌کنند.

حواله به اردن

روش‌های حواله به اردن:

روش‌های مختلفی برای انتقال ارز وجود دارد، از جمله این روش‌ها می‌توان به پی پال، مانی گرام، حواله سوییفت، وسترن یونیون و… است. هرکدام از این روش‌ها با توجه به میزان ارز، هزینه تبدیل ارز، سرعت انتقال ارز، کارمزد دریافت وجه، امنیت سیستم انتقال ارزو … متفاوتند. در ادامه به هریک از این روش‌ها اشاره خواهد شد.

روش انتقال ارز پی پال:

پی پال یکی از انواع کیف پول‌های الکترونیکی است که از سه نوع حساب پرسونال، بیزینس و پریمیر تشکیل شده است. برای خرید از سایت‌های خارجی و انتقال ارز از حساب پرسونال پی پال استفاده می‌شود. پی پال ارزهای رایج جهان را پشتیبانی کرده و تبدیل ارز را به طور خودکار انجام می‌دهد. توسط پی پال مبالغ بین۱۰ تا۱۰ هزار دلار در مدت زمان ۵ تا ۷ روز قابل انتقال است. در این روش ادرس ایمیل گیرنده یا شماره تلفن آن برای انتقال ارز لازم است.

مانی گرام:

مانی گرام روش انتقال مبالغ بالای ارزی است که نسبت به وسترن یونیون کارمزد کمتری دارد.

حواله سوییفت:

ارزان‌ترین و ایمن‌ترین روش انتقال ارز و حواله به اردن می‌تواند استفاده از حواله سوییفت باشد؛ که در مدت زمان۳ تا ۵ روز صورت می‌گیرد.

وسترن یونیون:

یکی از راه‌های مطمئن و قابل اعتماد برای حواله دلار به اردن، استفاده از حواله وسترن یونیون است. روشی است که برای انتقال مبالغ زیاد بین ۳۰۰ تا۲۵۰۰ دلار مورد استفاده قرار می‌گیرد. وسترن یونیون یکی از شبکه‌های بین المللی دریافت و ارسال حواله است که در سال ۱۸۵۱ در آمریکا شروع به فعالیت کرده و اعتبار آن در جهان روز به روز در حال افزایش است.

چگونه با وسترن یونیون حواله را انجام دهیم؟

وسترن یونیون دارای شعبه‌های زیادی در سراسر جهان است به همین دلیل امکان انتقال وجه از هر جای دنیا را امکان پذیر ساخته است. این روش انتقال ارز، سریع ترین روش برای انتقال ارز به خارج از کشور به شمار می‌آید و برای انتقال ارز و حواله با مبالغ بالا و در زمان کم مناسب است و برای مبالغ اندک به علت دارا بودن کارمزد بالا مقرون به صرفه نیست. با رجوع به نمایندگی وسترن یونیون و ارائه کارت شناسایی می توان اقدام به دریافت حواله وسترن یونیون کرد. باید خاطر نشان کرد که در ایران به علت نبود نمایندگی وسترن یونیون، این کار از طریق شرکت های واسطه صورت می‌گیرد. حواله وسترن یونیون با توجه به کشور مقصد و مقدار مبلغ حواله متفاوت است. علاوه بر این کارمزد تبدیل ارز نیز لحاظ شده و به این مبالغ اضافه می‌شود.

کارمزد ارسال حواله وسترن یونیون برای مبلغ حداکثر ۵۰۰ دلار معادل ۳۰ دلار، برای ۵۰۰ تا۱۰۰۰ دلار معادل ۴۵ دلار،برای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار معادل ۵۵ دلار، برای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار معادل ۶۵ دلار است. ضمنا مقدار حواله وسترن یونیون مقداری بین ۳۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار می‌تواند داشته باشد. حواله وسترن یونیون برای حواله به اردن نسبت به پی پال از امنیت بیشتر و نسبت به حواله سوییفت از دردسرهای کمتری برخوردار است، با این حال مقدار کارمزد بیشتری دارد. در مواقعی که برای ارسال و دریافت حواله دلار به اردن محدودیت زمانی وجود داشته باشد، بهترین راه انتقال ارز، انتخاب روش ارسال و دریافت حواله وسترن یوینون است.

حواله به اردن

سوالات متداول

  • ارائه رسید به مشتریان یک تا سه روزه انجام می‌گیرد. آیا برای حوله به اردن کارمزد دریافت می‌شود؟ بله. برای اطلاع از میزان آن باید با کارشناسان تماس گرفته تا در این زمینه مشاوره و راهنمایی صورت گیرد.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.