حواله ارز به کانادا و
همه نکات لازم

مقدمه پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس

اگر خواهان تحصیل در دانشگاه‎های سوئیس هستید، اما نمی‎دانید از کجا شروع کنید؟ اگر در پی اطلاعاتی همچون پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس چقدر است؟ روش‎های پرداخت هزینه دانشگاه سوئیس چگونه است؟ هزینه معمول زندگی در سوئیس چقدر است؟ روش‎های اخذ ویزای تحصیلی چگونه است؟ و مزایای تحصیل در سوئیس چه هستند؟ و…. هستید، باید گفت شما می‎توانید پاسخ سوالات خود را در این مطلب پیدا کنید.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

چرا تحصیل در سوئیس؟

سوئیس که همسایه کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و ایتالیا است، مکانی عالی برای گشت‎وگذار در اروپا است. سوئیس به دلایل بسیاری می‎تواند یکی از مقاصد عالی برای دانشجویان باشد، در ادامه شما را به صورت خلاصه با آنها آشنا می‎کنیم:

• وجود دانشگاه‎های برتر در این کشور

سوئیس معتبرترین دانشگاه‎ها و موسسات آموزی معتبر در جهان همچون دو موسسه EPFL و ETH زوریخ را در خود دارد.

• هزینه ‎های تحصیل مناسب است.

پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس از مناسب‎ترین و ارزانترین شهریه‎ ها در کل اروپا است.

• سوئیس طبیعتی بکر و زیبا دارد.

اگر به فضای باز و طبیعت‎های بکری همچون رشته کوه‎های آلپ علاقه‎مند هستید، این کشور برای شما، یکی از بهترین کشورها برای زندگی است.

• فرصت‎های شغلی زیادی برای دانشجویان فراهم است.

سوئیس بین کشورهای اروپایی از بالاترین میانگین حقوق برخوردار است. و شرکت‎های بزرگ و چندملیتی در آن به فعالیت های شغلی و تجاری متنوع می‎پردازند که این مسئله برای فارغ‎التحصیلان نکته بسیار مهمی است.

• کیفیت زندگی در سوئیس بالا است.

گرچه، سوئیس کشوری گران برای زندگی است، اما به دلیلی دستمزدهای بالا و جرم و جنایت‎های کم مردم در آن ساعات خوشی را سپری می‎کنند.

تحصیل در سوئیس

ویزای تحصیلی (دانشجویی سوئیس)

اگر خواهان تحصیل در سوئیس هستید، می‎توانید به عنوان یک دانشجوی بین‎ الملل برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید. شما از طریق پذیرش در یک موسسه آموزشی می‎توانید برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید. از جمله شرایط و مدارکی که باید قبل از اخذ ویزا ارائه کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تکمیل فرم‎های مورد نیاز و ترجمه آنها به یکی از زبان‎های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسه

• گذرنامه معتبر به همراه دو صفحه خالی، توجه داشته باشید گذرنامه حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.

• کپی سه نسخه از صفحات مربوط به کپی ویزاهای قبلی شما، و صفحات ۱ تا ۴

• چهار عدد عکس که به تازگی گرفته شده‎اند.

• فاکتور پرداخت هزینه درخواست ویزا

• اثبات سرمایه برای این کار به کپی حساب‎های بانکی خود یا حامی خود نیازمند هستید.

• تاییدیه‎ ای برای پرداخت هزینه دوره اول مقطع تحصیلی مدنظرتان

• کپی مدارک تحصیلی همچون مقطع دیپلم به همراه ریز نمرات ترجمه شده

• انگیزه‎ نامه به یکی از زبان‎های رسمی سوئیس (انگلیسی، فرانسه، آلمانی و...)

پس از ارائه مدارک فوق به سفارت کشور سوئیس در تهران مراجعه کنید و وقت مصاحبه بگیرید. فرم‎های درخواست ویزا و... را پر کرده و امضا کنید. پس از آن اسناد امضا شده را شخصا به سفارت تحویل دهید. سپس، هزینه ویزای دانشجویی کشور سوئیس را پرداخت کنید، و پس از ارسال درخواست ویزای دانشجویی سوئیس، سفارت درخواست شما را به اداره مهاجرت سوئیس ارسال می‎کند. و پس از تایید درخواست شما، ویزای شما صادر می‎شود و می‎توانید راهی کشور سوئیس به عنوان یک دانشجو شوید.

تحصیل در کانادا

تحصیل در مدارس سوئیس

سن تحصیل در مدارس سوئیس بین ۷ تا ۱۵ سال است. دانش‎آموزان می‎توانند در مدارس سوئیس دوره‎های دبستان و دبیرستان را سپری کنند. معمولا کودکان قبل از تحصیل در مدارس، به مدت دو سال به مهدکودک می‎روند. کودکان ۶/ ۷ ساله تا ۱۱/۱۲ سالگی به تحصیل در مقطع ابتدایی می‎پردازند. دانش ‎آموزان ۱۵ ساله سوئیسی جز باسوادترین دانش‎آموزان تحصیل کرده در جهان هستند.

کارشناسی در سوئیس

دوره‎های تحصیلی در مقطع کارشناسی در سوئیس ۳ ساله است. البته، گاها برخی دانشگاه‎ها مدت زمان دوره را افزایش یا کاهش هم می‎دهند. گرچه، معمولا دوره کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می‎شود، اما برخی دانشگاه ها این ۳ سال را به زبان انگلیسی هم ارائه می‎کنند. دوره‎های کارشناسی در برخی دانشگاه‎ها به صورت رایگان است، درحالی که دانشگاه‎های دیگر مقداری هزینه بابت دوره‎ها دریافت می‎کنند.

کارشناسی ارشد در سوئیس

پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‎های دولتی رایگان است. این در حالی است که دانشگاه‎های خصوصی شهریه‎های مختلفی از دانشجویان مقطع ارشد دریافت می‎کنند. به‎طور معمول هزینه شهریه سالانه تحصیل در مقطع ارشد بین ۴۰۰ الی ۳۷۰۰ یورو در سال متغیر است. از جمله آزمون‎های مورد نیاز برای تحصیل در مقطع ارشد، تافل، آیلتس، و یا GMAT است. مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس دو ساله برگزار می‎شود.

دکتری در سوئیس

احتمالا به عنوان یک دانشجوی بین‎الملل که خواهان تحصیل در مقطع دکتری هستید، به روش‎های پرداخت هزینه دانشگاه سوئیس فکر می‎کنید. باید گفت این مقطع همراه با بورسیه‎های تحصیلی بسیار است که شما در صورت اثبات ویژگی‎ها و توانمندی‎های خود می‎توانید از آنها برخوردار شوید. اما به‎طورمعمول پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس در مقطع دکتری از ۱۰۰۰ یورو در سال آغاز می‎شود و باتوجه به شرایط دانشگاه و دانشجو این هزینه متغیر است.  البته خبر خوش برای دانشجویان دکتری این است که آنها پس از سپری کردن این دوران می‎توانند با متوسط حقوق ۵۵۰۰۰ دلار در سوئیس زندگی کنند و زندگی مطلوبی هم داشته باشند. مدت زمان تحصیل در دوره دکتری معمولا بین ۲ تا ۷ سال در سوئیس متغیر است. این دوره متناسب با رشته تحصیلی، دانشگاه و… افزایش یا کاهش می‎یابد.  

تحصیل در کانادا

معرفی دانشگاه های سوئیس و اعتبار دانشگاه های سوئیس

همانطور که بالاتر ذکر کردیم، دانشگاه‎های کشور سوئیس جز برترین دانشگاه‎ها در رتبه جهانی هستند، در سال ۲۰۱۹ طبق برآورد QS World University Rankings نه دانشگاه سوئیس در رتبه برترین دانشگاه‎های جهانی قرار گرفته‎اند. به‎همین‎منظور تصمیم گرفتیم شما را با سه دانشگاه سوئیس که در رتبه ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان جای گرفته‎اند، آشنا کنیم:

• ETH زوریخ / ETH Zurich

بالاترین رتبه در بین دانشگاه‎های سوئیس به ETH Zurich (موسسه فناوری فدرال سوئیس) می‎رسد. این دانشگاه در رتبه هفت جهانی قرار دارد و جز ۱۰ دانشگاه برتر جهان است. دانشگاه زوریخ در سال ۱۸۵۵ تاسیس شد، و در این بین به اعتبارات جهانی بسیاری دست یافت.

• Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne

دومین دانشگاه برتر سوئیس Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne است. این دانشگاه چند سال زودتر از دانشگاه زوریخ یعنی سال ۱۸۵۳ تاسیس شد، این دانشگاه به عنوان ۲۲ دانشگاه برتر دنیا شناخته می‎شود.

• دانشگاه زوریخ/ University of Zurich

این دانشگاه عنوان بزرگترین دانشگاه سوئیس را از آن خود کرده است و در حال حاضر ۲۵۵۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه در رتبه ۷۸ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

آزمون‎های ورودی برای تحصیل در سوئیس

پذیرش در دانشگاه‎ها و موسسات آموزشی سوئیس منوط به قبولی در آزمون‎هایی که توسط HSG گرفته می‎شود و یا یکی از آزمون‎های بین‎المللی GMAT ، GRE یا LSAT است. البته گاها این آزمون‎های ورودی برای تحصیل در سوئیس متناسب با شرایط دانشگاه و ملیت دانشجو متغیر هستند. پس قبل از آن که برای اخذ ویزای دانشجویی دانشگاه خاصی اقدام کنید، شرایط پذیرش دانشجو آنها را به دقت مطالعه نمایید.   

هزینه تحصیل در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی مناسب است. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف چیزی بین ۴۰۰ یورو در سال و بیشتر باتوجه به سبک زندگی، دانشگاه، دوره تحصیلی و .... متغیر است. از جمله راه‎های پرداخت هزینه تحصیل در کشور سوئیس استفاده از خدمات مشاوره هوراداکس است، این شرکت در زمینه پرداخت شهریه از طریق مستر کارت، ویزا کارت، sepa، خدمات حواله و ارزی و... به دانشجویان برای پرداخت هزینه تحصیل خود در سوئیس کمک می‎کند.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان سوئیس

شما به عنوان یک دانشجوی بین‎الملل به خدمات بانکی و مالی معتبر برای پرداخت هزینه دانشگاه سوئیس نیازمند هستید، به‎همین‎منظور موسسه خدماتی هوراداکس در پی آن هست که به شما برای مشاوره پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس کمک و یاری برساند. شما می‎توانید مشاوره خدمات مالی دانشجویی خود را به موسسه معتبر و معتمد هوراداکس بسپارید.

کار دانشجویی درسوئیس

شما به عنوان یک دانشجوی ایرانی که خواهان تحصیل در سوئیس هستید، احتمالا دغدغه‎هایی همچون پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس را باتوجه به موضوع تورم و گرانی ارز خارجی دارید. خبر خوشی برای شما داریم، شما به عنوان دانشجوی بین‎الملل سوئیس می‎توانید به مدت ۱۵ ساعت در هفته به اشتغال بپردازید. و در تعطیلات آخر هفته به صورت تمام وقت هم کار کنید.

نتیجه گیری پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس

در آخر، شما از طریق اطلاعات فوق می‎توانید با آگاهی بیشتری در زمینه اخذ ویزا دانشجویی سوئیس، پرداخت شهریه دانشگاه سوئیس، آزمون‎های ورودی دانشگاه سوئیس و.... اقدام کنید. البته، پیشنهاد می‎شود قبل از اقدام نهایی برای اخذ ویزای دانشجویی به دقت شرایط پذیرش دانشجویان بین‎الملل دانشگاه مدنظر خود را بررسی کنید، تا بعدا هیچگونه مشکلی برایتان رخ ندهد.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.