تحصیل در اتریش
(ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه اتریش)

مقدمه: تحصیل در اتریش و پرداخت شهریه دانشگاه اتریش

اتریش‌‌‌‌ یکی از بهترین کشور‌های دنیا برای تحصیل است. دانشجویانی که به دنبال تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز هستند، حتما تحصیل در اتریش را دوست خواهند داشت. تحصیل در اتریش نسبت به دیگر کشور‌های اروپایی ساده‌تر و کم هزینه‌تر است. اتریش در قلب اروپا قرار دارد. کیفیت زندگی در وین بسیار بالاست، همینطور ‌می‌توانید زبان آلمانی را‌‌‌‌ یاد بگیرید و از هنر، موسیقی و معماری زیبای اروپایی لذت ببرید. در این پست در مورد تحصیل در کشور اتریش، هزینه‌های دانشجویی و همینطور روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه اتریش صحبت خواهیم کرد.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

چرا باید در اتریش تحصیل کنید

سیستم دانشگاهی اتریش تحت نظر Bologna Process در European Higher Education Area قرار دارد. این سازمان تلاش دارد دانشجویان ۴۷ کشور عضو آن به راحتی بتوانند در میان کشور‌ها رفت و آمد کنند و استخدام شوند. اتریش بیش از ۳۹ دانشگاه عمومی، خصوصی و تربیت معلم دارد. تحصیل در اتریش تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز برای دانشجویان خارجی است. دانشجویان بین المللی در اتریش این فرصت را دارند که در دانشگاه‌های تخصصی تحصیل کنند. با این که دانشگاه‌های کلاسیک هنوز هم وجود دارند، دانشجویان همینطور ‌می‌توانند دانشگاه‌های تربیت معلم، دانشگاه‌های علوم کاربردی‌ یا دانشگاه‌های هنر را انتخاب کنند. این دانشگاه‌ها از دانشجویان ‌می‌خواهند روی‌ یک برنامه آموزشی تخصصی تمرکز کنند. دوره‌های آموزشی در کشور اتریش به این صورت هستند:

• برنامه ۳ ساله برای کارشناسی

• برنامه ۱-۲ ساله برای کارشناسی ارشد

• واحد‌های اجباری آموزش مهارت کار

• واحد‌های اجباری کارآموزی

• مدرک کارشناسی به همراه مدرک آموزگاری

با این که برنامه‌هایی وجود دارند که درس‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه ‌می‌دهند، تحصیل در بعضی از دوره‌ها ممکن است به مدرک زبان آلمانی نیاز داشته باشد. پس اگر به تحصیل در اتریش علاقه‌مند هستید حتما به‌ یادگیری زبان آلمانی فکر کنید. هزینه های تحصیل در اتریش نسبت به دیگر کشور های اروپایی بسیار پایین هستند. دانشجویان بین‌المللی ‌می‌توانند برای پرداخت شهریه دانشگاه اتریش از خدمات حواله ارزی، پرداخت با کردیت کارت و پرداخت با پی پل استفاده کنند.

تحصیل در اتریش (ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه اتریش)

ویزای تحصیلی (دانشجویی) در اتریش

فرایند دریافت ویزای تحصیلی اتریش مقداری زمانبر است و ممکن است ۱۸ ماه به طول ‌بیانجامد. دانشجویان باید کلیه مدارک تحصیلی (حتی مدرک دیپلم و ریزنمرات مقطع دبیرستان) خود را ترجمه رسمی ‌آلمانی انجام دهند و به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری برسانند. پس از آن در صورتی که از دانشگاه‌های اتریش پذیرش دریافت کردند، باید نامه پذیرش و اسکن صفحه اول گذرنامه خود را به سفارت اتریش در ایران ارسال کرده و برای گرفتن وقت مصاحبه درخواست ارسال کنند. دریافت وقت مصاحبه ممکن است ۳ ماه به طول بیانجامد. در صورت انجام مصاحبه و کامل بودن مدارک، سفارت بین ۳ الی ۶ ماه ویزای دانشجویی را صادر ‌می‌کند. تحصیل در اتریش بین دانشجویان ایرانی محبوبیت زیادی دارد. در نتیجه، با توجه به ظرفیت محدود این کشور برای پذیرش دانشجو، دانشجویان ایرانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش هستند، باید حتما در‌ یکی از دانشگاه‌های ایران پذیرفته شده و چند واحد تحصیلی را در آن دانشگاه بگذرانند تا نامه اشتغال به تحصیل و ریزنمرات خود را به سفارت اتریش ارائه دهند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان به اصل مدرک کارشناسی و ریزنمرات خود نیاز دارند.

تحصیل در مدارس اتریش

مدرسه‌های عمو‌می‌(دولتی) در اتریش بدون شهریه هستند. زبان آموزش در این مدارس آلمانی است، اما در بیشتر مدارس خاص و با پرستیژ اتریش، دانش آموزان زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها را نیز ‌می‌آموزند. مدرک زبان آلمانی A2 برای تحصیل در دبیرستان‌های اتریش مورد نیاز است. دانش آموزان باید به همراه سرپرست خود به مدرسه مراجعه کنند و از حدود ۶ الی ۱۲ ماه قبل از شروع سال تحصیلی برای مدارس درخواست پذیرش ارسال کنند. معمولا برای پذیرش مصاحبه صورت ‌می‌گیرد.

کارشناسی در اتریش

برای کامل کردن دوره‌‌ی کارشناسی در اتریش دانشجویان باید ۱۸۰ امتیاز ECTC را کسب کنند‌‌‌‌ یا ۶ الی ۸ ترم را در دانشگاه بگذرانند. برای کامل کردن بعضی از دوره‌های خاص، دانشجویان باید ۲۴۰ امتیاز ECTS را کسب کنند.

دانشجویان ‌می‌توانند رشته‌های زیر را برای تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب کنند:

• هنر و علوم انسانی

• هنر

• علوم اقتصاد

• علوم مهندسی

• علوم پزشکی و سلامت

• علوم طبیعی

• علوم اجتماعی

• تربیت معلم

• الهیات

• دامپزشکی

دانشگاه علوم کاربردی:

• مهندسی، تکنولوژی

• اقتصاد

• سلامت عمو‌می‌

• طراحی علوم اجتماعی، هنر

• علوم

• علوم نظا‌می ‌و امنیت

دانشگاه‌های خصوصی:

• هنر و موسیقی

• پزشکی و سلامت عمو‌می‌

• علوم اجتماعی و علوم انسانی و اقتصاد

• دامپزشکی

دانشجویانی که به تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی علاقه‌مند هستند باید مدارک زیر را برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌ها ارائه دهند:

• مدرک دیپلم دبیرستان

• فتوکپی گذرنامه

• مدرک زبان آلمانی

• مدرک پذیرش در رشته مورد نظر در‌ یکی از دانشگاه‌های کشوری که مدرک دیپلم خود را از آن دریافت کرده‌اند

• نمونه کار هنری برای رشته‌های هنر

• مدرک توانایی‌های فیزیکی برای دوره‌های تربیت معلم و تربیت بدنی

• طی کردن فرایند ثبت نام برای دوره‌های علوم کاربردی

دانشجویان ایرانی پس از اخذ پذیرش در اتریش و شروع دوران تحصیل خود می‌توانند برای پرداخت شهریه دانشگاه اتریش در این کشور حساب باز کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد افتتاح حساب در کشور‌های خارجی این مقاله را بخوانید.

تحصیل در اتریش (ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه اتریش)

کارشناسی ارشد در اتریش

دوره کارشناسی ارشد در اتریش ممکن است دو سال طول بکشد، این زمان شامل زمان مورد نیاز برای تحقیق و نوشتن پایان نامه است. دانشجویان ارشد در اتریش باید ترکیبی از واحد‌های اصلی و انتخابی را بگذرانند. در سال اول، دانشجویان دانش عمو‌می ‌مربوط به رشته خود را فرا ‌می‌گیرند و در سال دوم دانشجویان ‌می‌توانند با گذراندن واحد‌های انتخابی دانش عمیق‌تری نسبت به موضوع تحقیق خود به دست بیاورند. دانشجویان ارشد ‌می‌توانند از تعطیلات سه ماهه تابستان برای سفر‌ یا شرکت در کارآموزی‌های مختلف استفاده کنند. آن‌ها باید در ترم آخر‌ یک پایان نامه بنویسند، پایان نامه ۲۰ الی ۴۰ امتیاز ECTS خواهد داشت که بخشی از آن به دفاع شفاهی اختصاص پیدا ‌می‌کند.

دکتری در اتریش

دوران دکتری در اتریش برای تحقیقات مشخصی ارائه ‌می‌شوند. بعضی از دوره‌ها عمو‌می‌هستند و داشنجویان ‌می‌توانند روی موضوعات مختلفی کار کنند. در حالی که، دوره‌های دیگر برنامه‌های بسیار تخصصی و برای مطالعه موضوعات از‌پیش‌مشخص‌شده هستند. هر سال تحصیلی در اتریش دو ترم است، ترم زمستان از ابتدای اکتبر تا آخر ژانویه و ترم تابستان از اول مارس تا پایان سپتامبر طول ‌می‌کشد. دوره‌های دکتری در اتریش ۶ الی ۸ ترم هستند. زبان تحصیل در اتریش آلمانی است، اما احتمال پیدا کردن دوره‌های ارشد و دکتری که به زبان انگلیسی تدریس ‌می‌شوند بیشتر است.

تحصیل در اتریش (ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه اتریش)

معرفی دانشگاه‌های برتر اتریش و اعتبار دانشگاه‌های اتریش

پنج دانشگاه برتر اتریش در سال ۲۰۲۰:

رتبه QS در سال ۲۰۲۰
نام دانشگاه
۱۵۴
۱۹۲
۲۶۶
۳۱۱
۴۱۲
University of Vienna
TU Wien
University of Innsbruk
Graz University of Technology
Johannes Kepler University Linz

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در اتریش

پذیرش دانشجویان توسط دانشگاه‌ها انجام ‌می‌شود و مدارک مورد نیاز برای پذیریش دانشجویان بسته به دوره آموزشی و دانشگاه متفاوت هستند. اخذ پذیرش در بعضی از رشته‌ها (مانند دانشگاه پزشکی، دانشگاه هنر و غیره) نیازمند شرکت و قبولی در آزمون ورودی است. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه علوم کاربردی نیز معمولا ابتدا مدارک خود را ارسال ‌می‌کنند، و پس از شرکت در آزمون‌های کتبی و شفاهی و مصاحبه ‌می‌توانند پذیرش دریافت کنند.

هزینه تحصیل در اتریش و پرداخت شهریه دانشگاه اتریش

دانشجویان کشور‌هایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند برای تحصیل در اتریش باید مبلغ ۷۲۶.۷۲‌‌ یورو به عنوان شهریه هر ترم و مبلغ ۲۰.۲۰ را برای بیمه حوادث دانشجویی و حق عضویت در انجمن‌های دانشجویی بپردازند. دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده‌اند نیازی به پرداخت این مبالغ ندارند. هزینه زندگی دانشجویی در اتریش حدود ۸۰۰‌‌یورو در ماه برای اقامت، غذا و مخارج شخصی است.‌ یکی از بهترین راه‌های پرداخت هزینه دانشگاه اتریش و هزینه‌های تحصیل در این کشور استفاده از مشاوره هوراداکس است. هوراداکس قابلیت مشاوره پرداخت با ویزاکارت، مستر کارت، sepa، پی پل و سوئیفت را داشته و خدمات پرداخت متنوعی برای دانشجویان ایرانی در اتریش فراهم آورده است. یکی از کارآمدترین خدمات هوراداکس مشاوره حواله داخلی است که با استفاده از آن پرداخت ها به سرعت و به راحتی انجام می شوند.

کار دانشجویی در اتریش

دانشجویان همینطور ‌می‌توانند برای تامین مخارج زندگی و پرداخت شهریه دانشگاه اتریش کار دانشجویی انجام دهند. در بیشتر مواقع کارفرما باید برای اجازه کار دانشجویان بین المللی درخواست ارسال کند. دانشجویانی که در‌ یک دانشگاه برجسته تحصیل ‌می‌کنند و مدارک ویزا و اقامت خود را ارائه دهند به راحتی ‌می‌توانند اجازه کار دریافت کنند. دانشجویان ارشد تا ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.