تحصیل در کشور آمریکا (ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا)

 

مقدمه:

تحصیل در آمریکا و پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا

ایالات متحده آمریکا (USA) بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی را در دنیا دارد. کیفیت بالای آموزش، برنامه درسی خاص، محیط چند فرهنگی و فرصت‌های بی‌شمار تنها چند مورد از دلایل جذب شدن دانشجویان بین‌المللی به این کشور هستند. در این پست در مورد مزایای تحصیل در آمریکا، سیستم آموزشی آمریکا و روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا صحبت خواهیم کرد.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

چرا باید در آمریکا تحصیل کنید

۱- دانشگاه‌های برتر

بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. استاندارد آموزشی آمریکا بسیار بالاست و این دانشگاه‌ها با امکانات ویژه و برنامه‌های جامع خود دانشجویان را به بهترین نحو آموزش ‌می‌دهند. در سال ۲۰۱۹، ۳۳ دانشگاه از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، طبق رتبه بندی QS، در آمریکا قرار داشتند.

۲- سیستم آموزشی انعطاف‌پذیر

در دانشگاه‌های آمریکا علاوه بر رشته تحصیلی، ‌می‌توانید ساختار دوره آموزشی خود را نیز انتخاب کنید. در دوران کارشناسی، دانشجویان ‌می‌توانند قبل از انتخاب رشته تحصیلی خود در پایان سال دوم، واحد‌های متنوعی را بگذرانند. این طور، آن‌ها بهتر ‌می‌توانند علایق خود را پیدا کنند و دید گسترده‌تری نسبت به دیگر رشته‌ها پیدا خواهند کرد. آن‌ها ‌می‌توانند در دوران ارشد و دکتری، روی موضوع مورد علاقه خود تمرکز کنند و با تحقیق و مطالعه آن را بهتر‌ یاد بگیرند.

۳-پشتیبانی عالی از دانشجویان بین‌المللی

دانشگاه‌های آمریکا سختی زندگی دانشجویان بین‌المللی را درک ‌می‌کنند و برنامه‌های آموزشی و دوره‌های متنوعی برای کمک به این دانشجویان فراهم ‌می‌کنند. دفتر دانشجویان بین‌المللی نیز همیشه پاسخگوی پرسش‌های این دانشجویان و آماده کمک به آن‌هاست.

۴- تنوع فرهنگی

افراد زیادی از نژاد‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آمریکا زندگی و تحصیل ‌می‌کنند. در نتیجه این تنوع فرهنگی، هماهنگ شدن با جامعه برای دانشجویان بین‌المللی راحت‌تر خواهد بود. دانشجویان همینطور ‌می‌توانند با معاشرت با افراد مختلف تجربه‌های جدید کسب کنند. امروزه شرکت‌ها به دنبال استخدام افرادی هستند که زمینه برخورد با فرهنگ‌های مختلف را داشته‌اند.

تحصیل در کشور آمریکا (ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا)

ویزای تحصیلی (دانشجویی) در آمریکا

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در حال حاضر برای شهروندان ایران کمی ‌مشکل شده است، اما این کار غیر ممکن نیست. دانشجویانی که از دانشگاه‌های برتر آمریکا پذیرش دریافت کرده باشند ‌می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا به سفارت آمریکا درخواست ارسال کنند. پس از اخذ نامه پذیرش، دانشگاه‌های آمریکا مدرکی به نام نامه ۱۲۰ را برای دانشجویان ارسال ‌می‌کنند. این نامه به این معنی است که دانشجو باید تا ۱۲۰ روز پیش از شروع ترم تحصیلی درخواست ویزا کند. موراد زیر ‌می‌توانند باعث بالا رفتن احتمال دریافت ویزای آمریکا شوند:

• مدرک زبان با نمره بالا

• بالا بودن معدل دانشجو

• تمکن مالی

• اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر

• متناسب بودن سن با دوره تحصیل

(عدم وجود گپ تحصیلی)

• بالا بودن شهریه دانشگاه

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، دانشجوی متقاضی باید مدارک زیر را به سفارت ارائه دهد:

• گذرنامه با شش ماه اعتبار‌ یا بیشتر

• مدرک معتبر زبان انگلیسی

• ترجمه کلیه مدارک تحصیلی و شناسایی

• گواهی تمکن مالی‌ یا گواهی بورسیه تحصیلی

• انگیزه نامه متقاضی برای تحصیل در آمریکا

• فرم DS-160

• رسید پرداخت هزینه ویزا

• عکس

برای پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا دانشجویی آمریکا و همینطور پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا می‌توانید از خدمات مشاوره پرداخت هوراداکس استفاده کنید.

تحصیل در کشور آمریکا (ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا)

تحصیل در مدارس آمریکا

دانش آموزان بین‌المللی ‌می‌توانند در مدارس آمریکا تحصیل کنند، اما آن‌ها باید به همراه سرپرست خود در آمریکا باشند. به همین دلیل دریافت ویزا برای این دانش آموزان ممکن است ک‌می ‌مشکل باشد. برای بالاتر رفتن احتمال دریافت ویزا، دانش آموزان ‌می‌توانند در مدارس شبانه روزی ثبت نام کنند.

دانش آموزان بین‌المللی ‌می‌توانند به مدت حداکثر ۱۲ ماه در دبیرستان‌های عمو‌می‌(دولتی) تحصیل کنند. در صورتی که دانش آموز قصد دریافت دیپلم‌‌‌‌ یا ادامه تحصیل در امریکا را داشته باشد، باید به‌‌‌ یک دبیرستان خصوصی منتقل شود. دانش آموزان بین‌المللی باید هزینه تحصیل خود را پیش از درخواست ویزا و برحسب منطقه‌ای که مدرسه در آن قرار دارد پرداخت کنند.

دانش آموزان ایرانی برای پرداخت شهریه مدارس آمریکا و همینطور پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا ‌می‌توانند از خدمات مشاوره پرداخت هوراداکس استفاده کنند. هوراداکس ارائه دهنده انواع خدمات مشاوره حواله ارزی و کردیت کارت، پی پل و حواله داخلی است.

کارشناسی در آمریکا

دوران کارشناسی در آمریکا به دوره‌های دو ساله و چهار ساله تقسیم ‌می‌شود. دانشجویان ‌می‌توانند در دوره‌های دوساله شرکت کنند و مدرک کاردانی (associate degree) دریافت کنند. این دسته از دانشجویان سپس ‌می‌توانند تحصیل خود را ادامه دهند،‌ یا این که در مشاغل رده متوسط مشغول به کار شوند. در دو سال ابتدایی دوره‌های کارشناسی چهار ساله در آمریکا، دانشجویان واحد‌های زیادی را از رشته‌های مختلف و همینطور علوم انسانی مانند زبان انگلیسی، تاریخ، اقتصاد و غیره ‌می‌گذرانند. آن‌ها سپس ‌می‌توانند در پایان سال دوم رشته تحصیلی خود را مشخص کنند و‌ یا در زمینه علوم طبیعی و مهندسی (bachelor of science) و‌ یا علوم انسانی (bachelor of arts) تحصیل کنند. رشته‌های پزشکی و حقوق در آمریکا در سطح کارشناسی ارائه نمی‌شوند. دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در مقاطع بالاتر را دارند باید واحد‌های پیش نیاز را بگذرانند و سپس برای این رشته‌ها اقدام کنند. این دانشجویان pre-med نامیده ‌می‌شوند. بورسیه‌های تحصیلی کمی ‌برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا وجود دارند و دانشجویان برای بسیاری از این دانشگاه‌ها باید شهریه بپردازند. دانشجویان ایرانی برای پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا ‌می‌توانند از خدمات مشاوره هوراداکس استفاده کنند.

کارشناسی ارشد در آمریکا

دوران کارشناسی ارشد در آمریکا دو ساله است. دانشجویان در این دوره رشته تحصیلی خود را به طور تخصصی‌تر دنبال ‌می‌کنند و علاوه بر گذراندن دوره‌های آموزشی به کمک استاد راهنمای خود روش تحقیق و تفکر مستقل را‌ یادخواهند گرفت. دانشجویان در این دوره مهارت‌های مختلف را‌ یاد ‌می‌گیرند و برای بازار کار‌ یا ادامه تحقیقات خود در دانشگاه آماده ‌می‌شوند. در این دوره امتحانات بیشتری گرفته ‌می‌شوند و شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف اجباری است.

دکتری در آمریکا

دانشجویان در دوران دکتری در آمریکا ارتباط نزدیکی با اساتید خود داشته و به عنوان دستیار آن‌ها فعالیت ‌می‌کنند. از دانشجویان دکتری انتظار ‌می‌رود کلاس‌های مختلفی را تدریس کنند و کوئیزهای دانشجویان را تصحیح کنند. دانشجویان دکتری در آمریکا قبل از تصمیم‌گیری برای موضوع تحقیق خود‌ یک‌ یا دو سال در کلاس‌ها شرکت ‌می‌کنند. دانشجویان ‌می‌توانند بدون مدرک ارشد و با مدرک کارشناسی برای دوره‌های دکتری در آمریکا اقدام کنند. این دوره ‌می‌توانند حتی تا ۸‌ یا ۱۰ سال به طول بینجامد، اما اکثر دانشجویانی که تمام وقت تحصیل ‌می‌کنند این دوره را در ۵ الی ۶ سال به پایان ‌می‌رسانند.

تحصیل در کشور آمریکا (ویزای تحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا)

معرفی دانشگاه‌های آمریکا و اعتبار دانشگاه‌های آمریکا

پنج دانشگاه برتر آمریکا طبق رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۰ عبارت اند از:

رتبه QS در سال ۲۰۲۰
نام دانشگاه
۱
۲
۳
۴
۵
Harvard University
Stanford University
Massachusetts Institute of Technology (MIT)
University of California, Berkeley (UCB)
Colombia University

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در آمریکا

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا را دارند معمولا باید در آزمون‌های زیر شرکت کنند:

۱- Scholatic Assessment Test (SAT)

۲- Test of English as a Foreign Language (TOEFL)

۳- American College Testing (ACT)

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع ارشد و دکتری در آمریکا را دارند معمولا باید در آزمون‌های زیر شرکت کنند:

برای همه رشته‌ها
Test of English as a Foreign Language (TOEFL)
برای رشته‌های علوم انسانی، علوم طبیعی، ریاضی
Graduate Record Examinations (GRE)
برای دانشکده بزینس / رشته MBA
Graduate Management Admission Test (GMAT)
برای دانشکده حقوق
Law School Admission Testing Program (LAST)
برای دانشکده دندان پزشکی
Dental Admission Testing Program (DAT)
برای دانشکده پزشکی
Medical College Admission Test (MCAT)
برای رشته داروسازی
Pharmacy College Admission Test (PCAT)
برای رشته اپتومتری
Optometry Admission Testing Program (OAT)

هوراداکس یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده مشاوره خدمات پرداخت ارزی و بین المللی است که برای پرداخت هزینه‌های مربوط به آزمون های بین‌المللی و همینطور پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا می‌توانید از آن استفاده کنید.

هزینه تحصیل در آمریکا و پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا به دانشگاه، شهر و همینطور ایالت و البته سبک زندگی دانشجو بستگی دارد. شهریه‌های دانشگاه‌های آمریکا به طور متوسط در جدول زیر آورده شده اند (این هزینه‌ها برای سال ۲۰۱۹ هستند):

کالج‌های عمو‌می‌۲ ساله
کالج‌های عمو‌می‌۴ ساله
کالج‌های خصوصی ‌۴ ساله
شهریه و دیگر هزینه‌ها
۳۶۶۰ دلار
۲۶۲۹۰ دلار
۳۵۸۳۰ دلار
هزینه خوابگاه
۸۶۶۰ دلار
۱۱۱۴۰ دلار
۱۲۶۸۰ دلار
هزینه کل (در سال)
۱۲۳۲۰ دلار
۳۷۴۳۰ دلار
۴۸۵۱۰ دلار

کمک هزینه‌های تحصیلی زیادی برای دانشجویان کارشناسی برای پرداخت شهریه دانشگاه آمریکا وجود دارند. دانشجویان ارشد و دکتری نیز ‌می‌توانند برای بورسیه‌های مختلف اقدام کنند. یکی از بهترین راه‌های پرداخت هزینه دانشگاه آمریکا و هزینه‌های تحصیل در این کشور استفاده از خدمات هوراداکس است. هوراداکس قابلیت مشاوره پرداخت با ویزا کارت، مستر کارت، sepa، پی پل و سوئیفت را داشته و خدمات پرداخت متنوعی برای دانشجویان ایرانی آمریکا فراهم آورده است.‌ یکی از کارآمدترین خدمات هوراداکس مشاوره حواله داخلی است که با استفاده از آن پرداخت‌ها به سرعت و به راحتی انجام ‌می‌شوند.

خدمات بانکی و مالی دانشجویان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های افتتاح حساب بانکی در آمریکا و دیگر کشور‌های خارجی ‌می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

کار دانشجویی در آمریکا

دانشجویان بین‌المللی در آمریکا با ویزای F-1 و M-1 اجازه دارند در محیط دانشگاه‌ یا در برنامه‌های آموزشی مشخص کار کنند. اما دانشجویان اجازه ندارند در طول سال اول تحصیل خود بیرون دانشگاه کار کنند. برای پیدا کردن کار دانشجویی، دانشجویان باید ابتدا به دفتر دانشکده خود مراجعه کرده و برای دریافت شماره امینت ملی درخواست ارسال کنند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.