مقایسه پیپال و کردیت کارت

مقدمه مقایسه پیپال و کردیت کارت : 

در این مقاله قصد داریم به مقایسه حساب پیپال و کردیت کارت بپردازیم و کاربردهای هر یک را به اختصار بررسی کنیم.

ما در ایران برای انجام تبادلات مالی راحت‌تر از بانک‌های کشور، دفترچه و کارت اعتباری دریافت می‌کنیم. برای سرعت بیشتر در تبادلات مالی، که به‌صورت مجازی هم قابل انجام باشند، خدمات اینترنتی و آنلاینی مانند شبا هم شکل گرفت. این دو روش در داخل کشور مرسوم است اما سوال اینجاست که برای تبادلات مالی بین‌المللی خود چه باید کرد؟

مقاله امروز ما در مورد پیپال و کردیت کارت است که این دو از حساب‌های شناخته شده و معتبر جهانی در مبادلات ارزی هستند. از موضوعات مهم در دنیای تبادلات مالی، پرداخت‌ ارزی است که با صدور کارت اعتباری ارزی و درگاه‌های مختلف، تراکنش‌های بین‌المللی آسان‌تر شده است.

این حساب‌های ارزی بین‌المللی امکان خریدهای ایتترنتی خارجی و ارسال حواله را فراهم می‌کنند و در کشورهای مختلف قابل استفاده و معتبر هستند. به‌طور کلی این حساب‌ها، انتقال ارز به خارج از ایران، انتقال ارز از خارج به ایران و خرید از سایت‌های خارجی را برای ما راحت‌تر کرده‌اند اما قطعا تفاوت‌ها و نکات مهمی برای تهیه آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مقایسه پیپال و کردیت کارت –  تفاوت ها

پیپال و کردیت کارت تسهیل کننده نقل و انتقالات پرداخت‌ها هستند؛ قطعا تفاوت‌های مختلفی در میزان اعتبارات و شارژ مجدد دارند اما مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در فرایند تهیه و ساخت حساب است.

paypal به‌عنوان یک کیف پول الکترونیکی، سرویسی برای پرداخت و انتقال پول آنلاین است. نیاز به ساخت اکانت در سایت Paypal.com دارد و تمام اطلاعات برای تراکنش‌ها به‌صورت مجازی و در ایمیل خواهد بود. وابسته به دولت و حساب بانکی نیست درنتیجه کاربر انعطاف بیشتری در پرداخت ارزی خود با آن دارد. ناگفته نماند که برای صدور آن اطلاعات محل اقامت خارج از ایران ضروری است که باعث شده تا صدور پی ‌پال به‎راحتی صدور credit card نباشد.

credit card هم یک نوع دیگر از پرداخت ارزی است؛ یک کارت اعتباری از جانب بانک است و براساس اعتبار دارنده حساب، میزان مبلغ آن مشخص می‌شود. نیاز به ارتباط با بانک دارد و بانک براساس حساب فرد و محل اقامت، یک کارت فیزیکی می‌دهد که روی آن اطلاعات و کد اعتبار موجود است.

تهیه اکانت پیپال 

برای تهیه اکانت پیپال نیاز به اطلاعات مختلفی از دارنده حساب است تا در سایت Paypal.com برای صدور کارت درج شود؛ اما وریفای حساب پی پال به‌خاطر تحریم‌های ایران، در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد. درنتیجه برای تهیه اکانت آن باید از اطلاعات غیرایرانی استفاده کرد تا کارت صادر شود و پرداخت ارزی صورت گیرد. حضور سایت‌های خدمات پرداخت مطمئنی مثل سایت هوراداکس برای تهیه پیپال کمک بزرگی است؛ اکانت شما ساخته خواهد شد و اطلاعات برایتان ارسال می‌شود.

تهیه کردیت کارت

کردیت کارت را باید مستقیم خرید. این خرید از طریق افتتاح حساب بانکی در بانک‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد. تا کارت اعتباری ارزی قانونی صادر شود. نکته اساسی این است که credit card مثلPayPal  نیاز به مدرک اقامت در خارج از ایران دارد. اگر شرایط تهیه آن را نداشته باشید برای تهیه آن به سایت هوراداکس مراجعه کنید که مورد تایید سازمان کسب‌وکارهای اینترنتی است و می‌تواند کارت شما را در سریع‌ترین زمان تهیه و فعال کند.

انواع کردیت کارت

اصطلاحا به هر کارت‌ اعتباری ارزی مثل ویزا کارت، مستر کارت و دیسکاور ایت، کردیت کارت گفته می‌شود. هر کدام از این کارت‌ها، نام‌های مختلف با کاربردهای مختلف دارند. وجه مشترک همه آن‌ها این است که تراکنش و پرداخت ارزی انجام می‌دهند؛ دیسکاور کارت از مهم‌ترین کارت‌های امریکا است و بیشترین اعتبار را دارد. امریکن اکسپرس نیز بسیار پر مخاطب است که به‌عنوان اولین چک مسافرتی در سال ۱۸۱۹ ابداع و قابل استفاده شد. ویزا کارت بیشتر در کشورهای اروپایی کاربرد دارد که مبادلات مالی الکترونیکی در جهان را به خوبی ساپرت می‌کند. مستر کارت هم مانند ویزا کارت در اروپا نقش زیادی دارد و در زمینه مدیریت سیستم پرداخت بانکی نقش مهمی را ایفا می‌کند. تمامی این کارت‌ها پرداخت ارزی مطمئنی را انجام می‌دهند.

شارژ پیپال

شارژ حساب پی پال به‌صورت مستقیم از سایت paypal.com قابل انجام است. همچنین می‌توان از طریق حساب‌های دیگران هم آن را شارژ کرد که مانند کارت به کارت بانک‌های ایرانی است؛ باید حساب فرستنده را از لحاظ اعتبار چک کنید و از حساب پی پال خودتان نیز مطئن شوید تا از سقف تراکنش‌های هفتگی عبور نکرده باشد. پی پال دارای کارمزد است که هنگام ارسال حواله باید کارمزد آن را حساب کرد که حدودا ۳.۵ تا ۵ درصد است. انجام تراکنش‌های آن هم بین ۱ تا ۳ روز کاری طول می‌کشد.

شارژ کردیت کارت

شارژ کردیت کارت  مانند خرید و صدور آن مستقیم از بانک قابل انجام است؛ همچنین می‌توان از طریق سایت‌های پرداخت ارزی مثل هوراداکس اقدام به شارژ کارت اعتباری خود کنید. که بین ۱ الی ۲ روز کاری انجام می‌شود و کارمزد شارژ هم با توجه به نوع کارت متفاوت است.

استفاده‌های پیپال

پیپال به‌عنوان یکی از روش‌های ساده پرداخت آنلاین است تا از فروشگاه‌ها و سایت‌های مختلف خارجی خرید کنید. این قابلیت را دارد که با هر خرید از سایت مد نظر، اطلاعات شما را ثبت کند و مجدد نیاز به وارد کردن اطلاعات برای خردیدهای بعدی نداشته باشید. حداکثر مبلغ برای خرید و استفاده از پیپال ۲۰ هزار دلار است. از آن برای پرداخت‌های دانشگاهی، خرید اپلیکیشن و نرم‌افزارهای خارجی استفاده می‌شود. همچنین در رزرو هتل‌های خارجی و خطوط هواپیمایی هم کاربرد زیادی دارد.

استفاده‌های کردیت کارت

کردیت کارت مانند کارت‌های شتاب ایرانی، یک کارت است که بر روی آن کد و اطلاعات درج شده است. از آن برای خرید از سایت‌های مختلف خارجی و کردیت دریافت حواله‌های ارزی استفاده می‌شود. در اکثر کشورها قابلیت پرداخت با دستگاه پوز و ATM را هم دارد. این کارت برای دریافت حواله سوئیفت بسیار کاربردی است تا انتقال پول بین بانکی در سطح جهان را انجام دهد.

خرید از سایت‌های خارجی و پرداخت‌های ارزی

کارت‌های ایرانی در خریدهای خارج از کشور اعتبار ندارند، در این شرایط نیاز به کارت اعتباری ارزی و پرداخت ارزی است که می‌توان از پیپال و کردیت کارت استفاده کرد. میتوان از کردیت کارتهایی مانند ویزا کارت و مستر کارت بهره برد یا به‌صورت آنلاین با پی پال خرید انجام داد. نکته مهم این است که باید بدانیم در چه زمانی از کدام روش استفاده کنیم مثلا اگر پرداخت با پی پال است باید سایت مد نظر دارای درگاه پرداخت پی پال باشد البته اکثر سایت‌ها به راحتی پرداخت با کارت‌های اعتباری را مقدور ساخته اند.

جمع‌بندی:

خریدهای آنلاین جهانی و پرداخت ارزی همیشه موضوع چالشی برای افراد بوده است و امروزه با افزایش روش‌های مختلف پرداخت، این چالش کم‌تر شده است. پیپال و کردیت کارت هر دو دارای مزایا و معایبی هستند که قبل از خرید باید بررسی شوند. دارندگان کارت و حساب‌های ارزی باید شناخت خوبی از نحوه مبادلات و نوع کارت‌ها داشته باشند. باید از درگاه‌های پرداخت، مطلع باشند و انواع کردیت کارت را بشناسند چون بهتر است که هر کارت اعتباری ارزی با توجه به نیاز کاربر صادر شود.

از مزایای کردیت کارت‌ این است که هرموقع دزدیده شود به راحتی می‌توان کارت را مسدود کرد. درمورد تراکنش‌ها هم باید گفت که هم کارت‌ها و هم پی پال قابل بررسی هستند و با تایید دارنده حساب، عملیات پرداخت‌ها صورت می‌گیرد پس هر دو گزینه بسیار امن خواهند بود.

امیدواریم مقایسه پیپال و کردیت کارت باعث شناخت بیشتر شما شده باشد و فراموش نکنید که ما برای کمک به شما آماده هستیم. هوراداکس خدمات مختلفی در صدور گیفت کارت، ارزهای دیجیتالی، رزرواسیون و انواع پرداخت‌های ارزی ارائه می‌کند. جهت اخذ مشاوره می‌توانید وارد صفحه تماس با ما شوید یا مستقیما به واتس اپ هورادکس پیام ارسال کنید ما برای تهیه کارت اعتباری ارزی و ارائه روش‌های پرداخت ارزی همیشه آنلاین هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *