بهترین ارزهای دیجیتال

مقدمه:

ارز دیجیتال نوعی پول است که به آن رمز ارز هم گفته می‌شود. این رمز ارز برای مبادلات و خرید و فروش قابل استقاده است. این ارز در گذشته ابهامات زیادی برای مردم داشته اما امروزه با تحقیق، بررسی و شناخته‌تر شدن ارزهای دیجیتال برتر اعتماد در خرید آن نیز بیشتر شده است. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا از بهترین ارزهای دیجیتال بگوییم.

ارز دیجیتال ، پول نقد نیست که در دستمان لمسش کنیم، اما اعتبار آن ثابت شده است و با چک کردن حساب خود، مبلغ دارایی خود را خواهیم دید. سهام‌های بورسی که امروزه بسیار خریداری می‌شوند نیز قابل رویت نیستند، فقط اسامی آن‌ها را می‌بینیم، اما با این‌حال اعتماد می‌کنیم و می‌خریم؛ رمز ارز هم این‌گونه است.

با یک مثال معروف ادامه توضیح را می‌دهیم؛ وقتی در ایران شما برای فردی پولی را کارت به کارت می‌کنید مقدار وجه را به‌صورت علنی نمی‌بینید بلکه عدد تراکنش را می‌بینید. در ارز دیجیتال هم شما اعتبار خود و مبلغ واریز و موجودی را خواهید دید.

چرا ارز دیجیتال بخریم؟

یکی از مزیت‎های ارزهای دیجیتال این است که همیشه در دسترس هستند؛ شما با داشتن اینترنت، به‌راحتی می‌توانید ارز دیجیتال معروف و مورد نظر خودتان را بخرید تا معاملاتی را انجام دهید؛ در صورتی‌که اگر دلار داشته باشید و در ایران بخواهید خرید کنید باید به صرافی رجوع کرد تا به پول ایران تبدیلش کنید.

مورد بعدی امنیت بالای این ارزها است. ارز های دیجیتال برتر از یک تکنولوژی رمزنگاری به‌نام بلاک‌چین ساخته شده‌اند تا اعتبار کاملی داشته باشند. به‌خاطر رمزگذاری قوی هم تاکنون مورد هک شدن قرار نگرفته است؛ همچنین هیچکس قادر به دزدیدن آن نخواهد بود. مثلا ممکن است کیف پول شما که مبلغی پول در آن است، دزدیده شود اما ارز دیجیتال فقط یک رمز دارد و آن هم در سر شما است؛ پس قادر به دزدیده شدن هم نیست. مورد مهم دیگر این است که قیمت آن بر اساس تصمیمات دولت تغییر نمی‌کند؛ یعنی پشتوانه دولتی ندارد. درنتیجه براساس عرضه و تقاضای کاربران سودآوری دارد.

آینده ارز دیجیتال :

قطعا نمی‌توانیم آینده اقتصادی پول فیزیکی یا پول مجازی را پیش‌بینی دقیق کنیم اما به این مورد یقین داریم که امروزه این پول‌های دیجیتال یک شاخه‌ای از اقتصاد و دارایی مردم شده است. در کشورهایی مثل کره یک‌سوم مردم دارای این ارزها هستند. ظهور استارتاپ‌های ارز دیجیتال کم کم افزایش خواهد یافت و قطعا برای جذب سرمایه از ارزهای دیجیتال معروف استفاده خواهند کرد. این عملکرد مختص یک کشور نخواهد بود و توسعه جهانی نیز خواهد داشت.

با پیشرفت دنیای تکنولوژی، مراودات مالی در بستر دیجیتال از جمله برای گیمرها استفاده بسیار آسان‌‌تری خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آتی تیم‌های بزرگ می‌توانند بلاک‌چین‌های قوی‌تر بسازند تا عملکرد رمز ارزها گسترده‌تر شود. درنتیجه امنیت آن هم صد چندان بیشتر از امروز می‌شود. همچنین ممکن است این پول مجازی رسمی‌تر شناخته شود و خریدهای روزمره را نیز در هرجا پیش ببرد.

معرفی برترین ارزهای دیجیتال :

در بازار جهانی ارزهای دیجیتال مختلفی وجود دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیت کوین bitcoin ، اتریوم Ethereum ، بیت کوین کش Bitcoin Cash ، ریپل Ripple ، ایاس EOS ، تتر Tether ، استلار Stellar ، دش Dash ، مونرو  Monero و قطعا موارد بیشتری هم هست اما برخی از این عناوین شناخته شده‌تر هستند و معاملات، عرضه و تقاضای بیشتری را از آن خود کرده‌اند که معرفی برخی از بهترین ارزهای دیجیتال را در ادامه خواهیم داشت:

بیت کوین:

بیت کوین ، ۱۱ سال پیش به‌عنوان اولین ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی بین‌المللی مطرح شد. گفته می‌شود توسط یک ژاپنی طراحی شده است. امروزه بیت کوین پر طرفدارترین و شناخته شده‌ترین ازر دیجیتالی نامبرده می‌شود. می‌توان گفت که بیت کوین مالکی ندارد و کاربران بیت کوین، آن را کنترل می‌کنند. یکی از راه‌های دریافت آن وب سایت‌های بخت‌آزمایی است و همچنین می‌توان از آن برای پرداخت خدمات و کالا در اینترنت استفاده کرد. بیت کوین را می‌توان از ارز های دیجیتال برتر دانست.

اتریوم:

اتریوم ، گزینه محبوب بعد از بیت کوین است اما شباهت و تفاوت‌هایی با آن دارد. در بلاک‌چین بیت کوین فقط بیت کوین قابل اجرا است اما در بلاک‌چین اتریوم انواع نرم‌افزار و سرویس‌های مختلف قابل اجرا هستند. اتریوم برای برنامه‌های غیرمتمرکز در اجرای کدهای برنامه‌نویسی طراحی شده است. اتریوم درواقع یک بستری برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز توسعه دهندگان است که توسط هیچ سازمانی تحت کنترل نیست. ارز دیجیتال آن هم اتر نامیده می‌شود.

ریپل Ripple:

ریپل  Rippleنوع دیگری از رمز ارزها است که تراکنش‌ را سریع و ارزان انجام می‌دهد. ریپل  Rippleمانند بیت کوین فقط یک تکنولوژی برپایه بلاک‌چین نیست؛ یک  مکانیزم اجماع برای تایید معاملات سرورهای مختلف هم است. هدف آن انتقال پول در حجم و سرعت بالا است. این پلتفرم به بانک و موسسه‌های مالی، سرویس ارائه می‌دهد به همین دلیل ریپل  Rippleبه‌عنوان سرمایه‌گذاری بر روی یک شبکه‌ای مثل بیت کوین نیست. بلکه یک شرکت مربوط به بانک و خدمات مالی است که یکی از محصولات این شرکت، ارز دیجیتال است.

بیت کوین کش Bitcoin Cash:

بیت کوین کش Bitcoin Cash یک رمز ارز بر پایه بلاک چین بیت کوین است. این ارز جدید برای افزایش سرعت تراکنش‌ها ایجاد شد و اهداف اصلی بیت کوین را دنبال دارد. سرعت آن افزایش یافته است. این سرعت به گونه‌ای است که در هر ۱۰ دقیقه ۶.۲۵ واحد بیت کوین کش Bitcoin Cash تولید می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب بیتکوین کش Bitcoin Cash این است که برای تراکنش‌هایی با کارمزد کم، فضای زیادی موجود است. بهترین راه خرید آن هم مانند دیگر ارزهای دیجبتال مراجعه به سایت صرافی‌های رمز ارز است.

 ایاس EOS:

ایاس EOS یک پلتفرم بر پایه بلاک‌چین است که بر روی شبکه اتریوم به‌صورت موقت قرار دارد؛ در حال حاضر در مرحله پیش‌فروش توکن‌های خود است. برای خرید توکن‌های ایاسEOS  می‌توان به صرافی‌ها رجوع کرد و با ریال یا دلار به‌طور مستقیم آن را خرید. همچنین می‌توان ارزهای دیجیتال دیگر را به ایاس EOS تبدیل کرد.

لایت کوین Litecoin:

لایت کوین Litecoin یک ارز رمزپایه است که از بیت کوین الهام گرفته و برپایه بلاک‌چین است. این ارز، کم هزینه است و امکان پرداخت فوری را فراهم می‌کند، همچنین بدون هیچ واسطه‌ای در دنیا قابل استفاده می‌باشد. می‌توان گفت که سرعت لایتکوین Litecoin از بیت کوین حدود ۴ برابر بیشتر است. ارزش آن هم به مقدار عرضه و تقاضا کاربران مربوط خواهد بود.

 تتر Tethet:

تتر tether به اصطلاح یک ارز دیجیتالی پایدار است که قیمت آن براساس عرضه و تقاضا مانند بیت کوین یا اتریوم تغییر نمی‌کند، بلکه براساس تغییر قیمت دلار و یورو است. درواقع تتر Tether وابسته به بانک‌های مرکزی کشورها است و ارزش هر کوین آن معادل یک دلار است. مرجع خرید و فروش آن هم سایت مرکزی تتر Tether است. برای تهیه آن نیاز به کیف پول دیجیتال تتر می‌باشد.

استلار Stellar:

استلار Stellar نوعی دیگر از رمزارزها است. مانند بیت کوین غیرمتمرکز است و بیشتر شبیه ریپل است؛ چراکه سازنده استلار Stellar بنیان‌گذار ارشد ارز دیجیتال معروف ریپل نیز است. استلار مانند ریپل در حوزه بانکی فعال است اما با این تفاوت که می‌خواهد خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه‌ای را با سرعتی بالا ارائه دهد. زمان تائید تراکنش‌های آن بین ۳ الی ۵ ثانیه است و از پروتکل اجماع استلار بهره می‌گیرد.

کیف پول دیجیتال Digital wallet:

کیف پول یا والت در دنیای سرمایه‌گذاری مثل حساب بانکی برای کردیت کارت‌ است. درواقع کیف پول الکترونیک برای ارزهای دیجیتال است.

کیف پول‌ها دارای شماره حساب هستند که شما با هر خرید ارز دیجیتال مبلغ این حساب را بیشتر می‌کنید و در فروشگاهای جهانی توانایی خرید خواهید داشت. تمام روند این کیف پول در فضای آنلاین اینترنت است و معاملات با ارزهای رمزگذاری شده انجام می‌شود.

جمع بندی:

ارز دیجیتال به‌عنوان یک پول مجازی در بستر اینترنت با سرعت بالا در حال پیشروی است. مردم رفته رفته به آن اعتماد کردند و تاثیر حضور خود را در بالا رفتن ارزش آن شاهد هستند. برای خرید هر کدام از این ارزهای دیجیتالی نیاز به اطلاعات جامعی است؛ به همین دلیل ما در این مقاله تلاش کردیم تا حدالامکان توضیحاتی را به شما بدهیم اما می‌توانید برای کم کردن ریسک خرید ارز دیجیتال، شناخت بیشتر و به طور کلی مشاوره ارز های دیجیتال با هورادکس در تماس باشید تا از خدمات ما به بهترین نحو برخوردار شوید. ما  پاسخ‌گوی آنلاین شما خواهیم بود تا بهترین ارزهای دیجیتال را نصیب خود کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *