معرفی آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی به منظور مهاجرت و تحصیل در کشورهای خارجی کدام هستند؟ برای شرکت در این نوع از آزمون ها باید چه مراحلی را دنبال کرد؟ کدام یک از ازمون های موجود می تواند برای شما مفید باشد؟ چه اصول و دستورالعملی برای شرکت در آزمون های زبان باید در نظر گرفته شود؟ در ادامه در نظر داریم به طور کلی اطلاعات مفیدی در مورد انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

به منظور مهاجرت و یا تحصیل در کشورهای خارجی به شدت نیازمند دریافت مدرک و گواهی برای تایید تسلط کافی به زبان انگلیسی هستید، با توجه به این موضوع که زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است، بیشتر دانشگاه ها و کشورها برای تحصیل و مهاجرت تسلط به این زبان را شرط اصلی خود می دانند. آزمون های مختلفی درست است که می تواند میزان تسلط شما را بسنجد، شما می توانید با اطلاع از شرایط هر یک و شرکت در آزمون های آزمایشی، توانایی های خود را محک زده و مناسب ترین آزمون را در اولویت قرار دهید. هز یک از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی دارای دستورالعمل خاصی بوده و امتیازبندی جداگانه  ای دارند،  نکته ی سودمند برای موفقیت در این آزمون ها آن است که فرد باید اصول آزمون و نحوه ی سوال دهی را به خوبی بداند. افراد بسیاری هستند که شاید تسلط زبانی چندانی نداشته اند ولی با دانستن اصول دنبال شده در این آزمون ها موفق به کسب امتیاز های قابل قبول بوده اند.

آزمون های زبانی موجود نه تنها دانایی زبانی شما، بلکه توانایی شما در درک و پاسخ دهی به سوالت را نیز محک می زند. با تمرین و تکرار کافی می توانید در یک بازه ی زمانی مطلوب، نمرات خوب و قابل قبولی به دست آورید.

انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی:

همانطور که گفته شد برای محک زدن تسلط فرد به زبان انگلیسی، آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مختلفی در دست است که هر کدام از آنها با در نظر گرفتن شرایط خاصی دانش زبانی را ارزیابی می کنند.  بیشتر کشورها و دانشگاه ها معمولا مدارک صادر شده توسط هر یک از این آزمون ها را قبول دارند به همین دلیل در انتخاب نوع آزمون حساسیت بیشتری خرج ندهید. البته دانشگاه هایی نیز هستند که به صورت استثنایی مدارک زبانی خاصی را درخواست می کنند که در این صورت نمره ی دریافت شده توسط ازمون های دیگر قابل تبدیل است. از جمله مهمترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی می توان موارد زیر را نام برد:

  • آزمون آیلتس IELTS

آزمون آیلتس جزو شناخته ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی می شود که بیش از ۲ میلیون بار در سال برگزار می شود. این آزمون به دلیل برخی مزیت های ویژه ای که دارد ،از محبوبیت قابل قبول برخوردار شده است. اگر چه در حال حاضر با افزایش نرخ دلار، هزینه ی شرکت در این آزمون نیز افزایش یافته است ولی همچنان توانسته جزو محبوب ترین آزمون های زبانی در نظر گرفته شود. آزمون آیلتس در دو دسته جنرال و آکادمیک برگزار می شود. که نوع آکادمیک آن برای تحصیل در کشورهایخارجی لازم است.

  • آزمون تافل TOFEL

آزمون تافل معمولا توسط افرادی مورد انتخاب قرار می گیرد که قصد مهاجرت و یا تحصیل در آمریکا را دارند. این آزمون از دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی پرطرفدار است. تافل نیز همانند آزمون آیلتس از ۴ بخش جداگانه تشکیل شده است که مجموع امتیاز آن ۱۲۰ می باشد. برای رشته های فنی دریافت امتیاز ۹۰ به بالا و رشته های انسانی امتیاز ۱۰۰ به بال می تواند مورد قبول باشد.

  • آزمون GRE

دانشگاههای آمریکا و کانادا علاوه بر درخواست مدارکی دال بر تسلط زبانی برای دانشجویان مقاطع بالاتر ، الزامات بیشتری نیز در نظر گرفته اند. آزمون جی آر ای یکی از الزامات یاد شده است در این آزمون، مهارت و توانایی درک فرد مورد ارزیابی قرار می گیرد. جی آر ای در دو نوع جنرال و سابجکت  برگزار می شود، نمره ی دریافتی برای بخش نوشتاری  برای این آزمون بین ۱ تا ۶ می باشد که معمولا کسب نمره ی ۲.۸ می تواند قابل قبول باشد.

  • آزمون PTE

آزمون پی تی ای که در سه دسته ی جنرال، آکادمیک و نوجوانان برگزار می شود ، پیش بینی شده است در کوتاه مدت بتواند به محبوبیت آزمون تافل و آیلتس دست یابد. افرادی که متقاضی مهاجرت به استرالیا هستند معمولا این آزمون را در اولویت قرار می دهند. آزمون PTE توسط موسسه پیرسون در انگلستان برگزار می شود.

آزمون‌های کمبریج Cambridge Exams:

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی تنها به مواردی که اشاره شد محدود نمی باشد. در کشورمان نیز آزمون های زبان مختلف از جمله ام اس آر تی،  تولیمو و ای پی تی برگزار می شود که فقط برای تحصیل در ایران دارای اعتبار کافی هستند. دانشجویانی داخلی در مقاطع بالاتر می توانند این نوع از آزمون ها را در اولویت قرار دهند. آزمون های کمبریج از دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی می باشد که به منظور ارزیابی تسلط زبانی در اولویت قرار می گیرد. در این نوع از امتحان برخلاف روش های قبلی ، نمره و یا امتیازی پس از زمون تعلق نمی گیرد بلکه  نتیجه ی نهایی با عنوان قبولی و عدم قبولی ارائه می شود.

به منظور ورود در این نوع از آزمون ها لازم است از قبل مهارت زبانی شما سنجیده شود و با توجه به آن سطح مناسبی از آزمون انتخاب شود. از جمله مهمترین سطح آزمون های کمبریج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • PET کمبریج انگلیسی: مقدماتی

  • FCE کمبریج انگلیسی: اول

  • CAE کمبریج انگلیسی: Advanced

  • CPE کمبریج انگلیسی: مهارت

نحوه ی ثبت نام در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی:

به منظور ثبت نام در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی لازم است با توجه به شرایطی که هر یک از موسسات برای برگزاری این نوع از آزمون ها در نظر گرفته اند، مراحلی را برای ثبت نام در نظر بگیرید. به منظور پرداخت هزینه های حضور در این نوع از ازمون ها می توانید از مزیت کارت های اعتباری بهره مند شده و یا از طریق سرویس پی پال اقدامات لازم برای انتقال مبلغ را انجام دهید.

به کار گیری کارت های اعتباری و یا سرویس پی پال جزو امن ترین روش ها برای انتقال ارز می باشد، با توجه به این موضوع که برای شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی نیازمند پرداخت هزینه های بیشتری هستید، حتما توجه کنید که راههای امن را در اولویت قرار دهید. به منظور برخورداری از روش های ارسال هزینه ی توسط راهکارهای  می توانید از  خدمات کارشناسان هوراد اکس بهره مند شوید  با اطمینان کامل اقدامات ثبت نام در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی را نهایی کنید. اعتماد شما، سرمایه ما است به همین دلیل در صدد هستیم بالاترین کیفیت کار ارائه شود.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و دریافت اطلاعات کامل در این زمینه تردید نکنید با ما از طریق چت آنلاین و یا شماره های موجود در اولین صفحه ی ثبت نام در تماس باشید، راهنمایی لازم در اختیار شما قرار داده می شود. پروسه ی انتقال مبلغ برای شرکت توسط همکاران ما انجام شده و شما می توانید با نهایی کمردن راحل مربوط، در این نوع از آزمون ها ثبت نام کنید.

سوالات متداول در مورد آزمون های بین المللی زبان انگلیسی:

  • هزینه ی درخواستی برای آزمون های بین المللی زبان انگلیسی چقدر است؟
    • با توجه به نوع آزمون و البته زمان ثبت نام، هزینه ی درخواستی متفاوت می باشد.
  • چرا به منظور پرداخت هزینه برای ثبت نام در آزمون های بین المللی از سرویس پی پال و یا کارت های اعتباری استفاده کنیم؟
    • این سرویس و کارت های یاد شده دارای بیشترین امنیت برای جابجایی ارز می باشد و می تواند بیشترین اطمینان را ایجاد کند.
  • مراحل پرداخت هزینه ی شرکت در آزمون های زبان به چه صورتی انجام می شود؟
    •  با توجه به نوع آزمون و هزینه ی درخواستی، همکاران ما  اطلاعاتی در مورد نحوه ی ارسال هزینه در اختیار شما قرار خواهند داد. برای بهره مندی از خدمات سرویس پی پال نیز، نیازی به افتتاح حساب نیست و این شبکه برای جابجایی ارز، کارمزد مقرون به صرفه ای را دریافت می کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *