حواله به مجارستان و تمامی نکات لازم جهت انجام آن

مقدمه حواله به مجارستان

مجارستان یا هانگری، که در قسمت مرکزی قاره اروپا واقع شده، سابقا جزء کشورهای کمونیستی بوده و به همراه چند کشور دیگر مانند قبرس در سال ۲۰۰۱ به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. پایتخت و پر جمعیت‌ترین شهر مجارستان، بوداپست نام دارد که به عنوان یک منطقه توریستی برای تمام مردم جهان شناخته می‌شود. کشورهای اسلواکی از شمال، رومانی از شرق، اوکراین از شمال شرقی و اتریش از غرب، مهمترین همسایه‌های مجارستان محسوب می‌شوند. زبان رسمی مردم در این کشور مجاری و واحد پول آن فورینت است.

فرهنگ و سنت مردم مجارستان، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فرهنگ‌های موجود در قاره اروپا محسوب می‌شود. دو بخش تعیین کننده از این فرهنگ را موسیقی و اسب سواری تشکیل داده و شهر بوداپست به عنوان مرکز علمی و فرهنگی اروپا می‎شناسند.

کشور مجارستان نیز مانند بسیاری از مناطق دیگر جهان، هم از نظر مهاجرت و هم از نظر گردشگری مورد توجه ایرانیان بوده و بخصوص در سال‌های اخیر یک هدف توریستی پرمخاطب محسوب می‌شده است. در این مقاله در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم که ارسال حواله به مجارستان با چه روش‌هایی امکان پذیر است؟ هر کدام از این روش‌ها از چه قوت و ضعف‌هایی برخوردارند؟ و چه میزان کارمزد به هر شیوه‌ای تعلق می‌گیرد؟

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

ویژگی‌های حواله به مجارستان

• انتقال حواله یورو به مجارستان در کمترین زمان ممکن

• انتقال حواله یورو از داخل کشور مجارستان

• ارسال پول به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی معتبر و رسمی مجارستان

• انتقال وجه به‌صورتی کاملا مطمئن

حواله به مجارستان

مراحل ارسال حواله به مجارستان

انجام چند مرحله ساده زیر، شما را قادر می‌سازد تا به روشی کاملا ایمن، انتقال حواله یورو به مجارستان را به انجام برسانید:

• استعلام قیمت:

با برقراری یک تماس ساده با کارشناسان هوراد اکس، از آخرین قیمت‌های ارسال حواله به مجارستان، دریافت حواله از مجارستان و کارمزدهای مربوط به هر کدام از این اقدامات، مطلع شوید.

• ثبت نام:

در سیستم ثبت نام کرده و سپس هویت خود را تایید نمایید.

• تایید مجدد:

پس از تکمیل مرحله ثبت نام و تصدیق هویت، مبلغ حواله یورو و جزئیات ضروری دیگر را در سیستم وارد کنید.

• تحویل رسید:

پس از گذشت یک تا چهار روز کاری، رسید تایید خود را دریافت نمایید.

روش‌های ارسال یورو به به مجارستان

وسترن یونیون

وسترن یونیون را می‌توان یک شبکه مالی در نظر گرفت که در سرتاسر جهان فعالیت می‌کند. وظیفه این شبکه مالی، ساده‌تر کردن روند انجام تراکنش‌های مالی و کوتاه‌تر کردن زمان آنهاست. اما برای ارسال حواله به مجارستان از طریق وسترن یونیون چه باید کرد؟ کافی است که به یکی از شعبه‌های وسترین یونیون مراجعه کرده و مبلغ حواله و کشور و شعبه دریافت کننده را تحویل دهید. تنها در عرض چند دقیقه، شعبه دریافت کننده قادر خواهد بود که وجه انتقالی را تحویل بگیرد. با این حال، وسترن یونیون در ایران هیچ شعبه‌ای ندارد. به همین دلیل، برای ارسال حواله به مجارستان از این طریق، می‌بایست به یکی از شعبه‌های این شبکه در خارج از کشور مراجعه کنید.

ریا Ria

درست مانند وسترن یونیون، حواله ریا Ria نیز به‌عنوان یک شیوه آسان و سریع برای ارسال حواله به مجارستان و دیگر کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. شما می‌توانید بدون داشتن یک حساب بانکی بین‌المللی و با استفاده از حواله ریا، ارز را منتقل کرده و دریافت نمایید.

حواله سوئیفت SWIFT

ارسال حواله دلار به مجارستان و انتقال حواله‌های یورو و لیر به این کشور با استفاده از روش سوئیفت SWIFT به زمان بیشتری نسبت به تمام روش‌های دیگر بستگی دارد، با این حال، سوئیفت رسمی‌ترین شیوه فرستادن حواله به سرتاسر جهان است. توجه داشته باشید که این روش ارسال پول و حواله، در بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز رسمی معتبر است. سوئیفت در واقع به بانکی گفته می‌شود که عضو شبکه بانکی جهانی باشد. حواله سوئیفت نوعی حواله بین بانکی است که به چنین بانک‌هایی اجازه می‌دهد تا به‌شکل بین المللی با هم تبادلات مالی داشته باشند. در این تبادل، حواله سوئیفت بین حساب‌های بانکی دو طرف منتقل می‌شود. بنابراین، برای استفاده از شیوه سوئیفت به منظور ارسال حواله یورو به مجارستان، می‌بایست در بانکی که عضو شبکه بانکی جهانی است، حساب داشته باشید، اما این شرایط برای ایرانیان مقدور نیست. با این حال، شما می‌توانید از خدمات شرکت‌هایی که در زمینه ارسال و دریافت حواله‌های بین المللی فعالیت می‌کنند، مانند هوراد اکس بهره‌مند شوید. مدت زمانی که برای ارسال حواله به بانک مقصد مورد نیاز است، به بانک دریافت کننده بستگی دارد، اما می‌توان یک تا سه روز کاری را برای آن در نظر گرفت.

حواله سپا SEPA

برای آشنایی با حواله سپا SEPA بهتر است ابتدا تعریفی از منطقه پرداخت یورو یا همان SEPA داشته باشیم. اتحادیه اروپا برای ساده کردن نقل و انتقالات بانکی به‌صورت یورو، منطقه پرداخت یورو را مشخص کرده است که هدف آن، افزایش بهره‌وری پرداخت‌های مرزی و تبدیل کردن بازارهای ملی پراکنده برای پرداخت و ارسال حواله یورو به یک کشور واحد داخلی است. SEPA این امکان را برای شما و دیگر افراد فراهم می‌کند تا با به‌کار گرفتن یک حساب بانکی و ابزارهایی مخصوص، ارسال حواله یورو را به هر حسابی در هر منطقه اروپایی از جمله مجارستان به انجام برسانید.

خرید اینترنتی با کردیت کارت

یکی از روش‌های بسیار محبوب برای انتقال حواله به مجارستان، استفاده از کردیت کارت و خرید آنلاین از سایت‌های اینترنتی فعال در این کشور است. این شیوه، بخصوص اگر قصد تهیه یک کالا را داشته باشید، بسیار کاربردی و موثر خواهد بود. شرکت هوراد اکس امکان چنین خریدی را فراهم کرده و شما را از ابتدا تا انتهای انجام این کار، همراهی و راهنمایی می‌کند.

پی پال PAYPAL

پی پال PAYPAL یک شرکت آمریکایی معتبر است که یک سیستم پرداخت آنلاین را در اختیار تمام مردم، در هر کجای جهان که باشند، قرار می‌دهد. سیستم پی پال دارای پشتیبانی کامل از امکان انتقال پول به‌صورت آنلاین و درگاه‌های پرداخت اینترنتی در بسیاری از کشورهای جهان است. با داشتن یک حساب پی پال قادر خواهید بود که انتقال حواله یورو به مجارستان را به راحتی و به‌صورتی کاملا ایمن انجام دهید. یک مزیت دیگر ارسال حواله به مجارستان به روش پی پال، تعلق گرفتن کارمزد کمتر به آن، در مقایسه با سایر روش‌هاست.

اکسپرس مانی

مانی گرام

حواله به مجارستان

روش‌های دریافت حواله از مجارستان

روش‌های زیر برای دریافت حواله یورو، دلار و لیر از مجارستان وجود دارند:

• وسترن یونیون

• ریا Ria

• سپا SEPA

• حواله سوئیفت SWIFT

• پی پال PAYPAL

• مانی گرام

• اکسپرس مانی

ارزهای قابل ارسال و دریافت

ارسال حواله به مجارستان و همچنین دریافت وجه از این کشور به شکل یورو خواهد بود.

بانک‌های کشور مجارستان

نام‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، از مشهورترین بانک‌های کشور مجارستان محسوب می‌شوند:

• اف اچ بی مورتگیج بانک

• او تی پی بانک

• سی آی بی بانک

حواله به مجارستان

سوالات متداول

  • بسته به روش مورد استفاده برای فرستادن حواله به مجارستان به شکل یورو، رسید این کار طی یک تا سه روز کاری به شما تحویل داده خواهد شد.

  • بله. از هر کدام از روش‌های گفته شده که برای ارسال حواله به مجارستان استفاده شود، مقداری کارمزد به آن تعلق می‌گیرد.

  • میزان کف ارسال حواله به مجارستان، مبلغ ۱۰۰ یورو می‌باشد.

  • چنانچه برای ارسال حواله‌ای به اندازه ۴۰۰۰ یورو از روش سوئیفت استفاده کنید، می‌بایست مقدار ۷۰ یورو اروپا کارمزد بپردازید. برای اطلاع از کارمزد ارسال حواله‌ای با مقدار بیشتر از ۴۰۰۰ یورو، لطفا به جدول تعرفه مراجعه نمایید.  

  • برای آگاهی از مبلغ کارمزد دریافت حواله از مجارستان، لطفا با شماره واتساپ ۰۹۱۴۴۸۴۰۴۰۸ تماس بگیرید.

  • تعرفه پی پال برای مقادیر زیر ۱۰۰۰ دلار ۱۲.۵ درصد زیر قیمت بازار و برای مقادیر بالای ۱۰۰۰ دلار ۱۲ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.

  • خرید حواله دستی ۷ درصد زیر قیمت بازار و فروش آن مساوی قیمت بازار خواهد بود.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.