حواله به عراق و تمامی نکات لازم جهت انجام آن

مقدمه حواله به عراق

در این مقاله، سعی کرده‌ایم به این سوالات پاسخ دهیم که با وجود آن که کشور عراق معمولا به عنوان یک هدف مهاجرتی در نظر گرفته نمی‌شود، ارسال حواله به عراق از چه نظر اهمیت دارد؟ چه ارزهایی را می‌توان به عراق فرستاد و از آن دریافت کرد؟ و چه راه‌هایی برای دادوستد حواله به عراق وجود دارد؟

کشور عراق، پنجاه و هشتمین کشور بزرگ جهان بوده و با جمعیتی معادل ۳۷ میلیون نفر، در منطقه خاورمیانه و جنوب غربی آسیا قرار دارد. عراق از شمال با کشور ترکیه، از شرق با ایران، از جنوب شرقی با کویت، از جنوب با عربستان، از جنوب غربی با اردن و از غرب با سوریه همسایگی دارد. همان‌طور که می‌دانید پایتخت کشور عراق، شهر بغداد است، با این حال، شهرهای متعددی در این کشور قرار دارند که اهمیت آنها شاید از پایتخت هم بیشتر باشد. از مهمترین این شهرها می‌توان به کربلا، نجف و بصره اشاره کرد.

برخلاف کشورهایی که تاکنون به آنها پرداختیم، برای بسیاری از ایرانیان، کشور عراق مقصد مهمی از نظر مهاجرت محسوب نمی‌شود، به این معنا که غیر از اشخاصی با مشاغل ویژه یا اهداف خاص، یک فرد عادی معمولا تصمیم به مهاجرت به عراق نمی‌گیرد. اما این گفته به معنای کم بودن اهمیت تبادلات مالی با این کشور نیست. عراق به دلیل همسایگی با ایران، برخورداری از اماکن مقدسه بسیار مهم و وضعیت اقتصادی ویژه، بخصوص در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است.

دریافت مشاوره رایگان از هوراداکس

تبادلات مالی با کشور عراق از چه نظر حائز اهمیت است؟

به جرئت می‌توان گفت که مهمترین مکان‌های مقدس مسلمانان و شیعیان در کشور عراق واقع شده‌اند. وجود حرم امیر المومنین (ع) در نجف، حرم امام حسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) در کربلا و حرم کاظمین در بغداد و همچنین قبرستان وادی‌السلام، کشور عراق را به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای افرادی که به قصد زیارت سفر می‌کنند تبدیل کرده است. از سوی دیگر، مردم عراق با دو شکل ارزی دینار و دلار دادوستد می‌کنند و ارزش هر دوی اینها از ریال ایران بیشتر است. صحت این موضوع، همسایگی با کشور عراق، امکان سفر زمینی به این کشور و صدور ویزای آسان و بدون مشکل برای این کشور، باعث شده است که عراق به عنوان یک مقصد بسیار عالی برای صادرات کالاهای مختلف از ایران در نظر گرفته شود. در این مقاله با بهترین روش‌های ارسال حواله به عراق آشنا خواهید شد.

ویژگی‌های حواله به عراق

موسسات و مراکزی در کشور ما وجود دارند که فعالیت‌های آنها بر مقابله با تحریم‌های بین‌المللی و ارسال حواله به کشورهای اروپایی و آسیایی متمرکز است. این مراکز، با استفاده از روش‌های متعدد به شما کمک می‌کنند تا حواله مورد نظر خود را به کشور مورد نظرتان ارسال نمایید. در ادامه، به ویژگی‌هایی اشاره خواهیم کرد که میان تمامی روش‌های ارسال حواله به عراق مشترک بوده و شما را تصمیم‌گیری برای انتخاب شرکت هوراد اکس برای انجام این اقدامات مطمئن‌تر می‌کنند:

• انتقال حواله دینار و دلار به عراق در کمترین زمان

• ارسال پول به تمامی بانک‌ها و موسسات مالی معتبر و رسمی عراق

• انتقال حواله دینار و دلار از داخل کشور عراق

• انتقال وجه به‌صورتی کاملا مطمئن

حواله به عراق

مراحل ارسال حواله به عراق

با انجام مراحل زیر، خواهید توانست که به سادگی و با روشی ایمن، حواله دینار و دلار را به عراق ارسال کنید:

• استعلام قیمت:

با برقراری یک تماس ساده با کارشناسان شرکت هوراد اکس، از آخرین قیمت‌ها و تعرفه‌های مربوط به ارسال حواله به عراق مطلع شوید.

• ثبت نام:

بعد از تکمیل ثبت نام خود در سیستم، هویت خود را تایید نمایید.

• تایید مجدد:

پس از برداشتن گام پیش و تایید شدن هویت، مبلغ حواله یورو مورد نظر خود و دیگر جزئیات را وارد نمایید.

• تحویل رسید:

در آخرین مرحله و پس از گذشت یک تا چهار روز کاری، یک رسید تایید به دست شما خواهد رسید.

روش‌های ارسال دینار و دلار به عراق

حواله تحویل دستی در اربیل، سلیمانیه، زاخو، بصره، بغداد، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و ...

وجود برخی از ارتباطات بین‌المللی، شرکت‌های فعال در ایران را قادر می‌سازد که حواله دینار یا دلار شما را به ‌صورت دستی در شهرهای مختلف عراق از جمله سلیمانیه، زاخو، بصره، بغداد، کربلا، نجف، سامرا و کاظمین، تحویل دهند.

وسترن یونیون

شرکت وسترن یونیون، در زمینه انتقال پول به صورت بین‌المللی ۱۶۰ سال سابقه داشته و تمرکز آن بر انتقال وجه به سریع‌ترین شکل ممکن است. این شبکه، اکثر بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی را تحت پوشش دارد. بنابراین، با استفاده از خدمات وسترن یونیون، قادر خواهید بود که وجه مورد نظر خود را در زمانی بسیار کم به بیش از ۲۰۰ کشور جهان ارسال کنید. عراق نیز از این قاعده مستثنی نیست و در مورد این کشور نیز وسترن یونیون به کمک شما آمده است. تمامی وجوه شما چه به شکل حواله دینار عراق یا حواله دلار به عراق با استفاده از وسترن یونیون ممکن بوده و تنها به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد.

برای ارسال حواله به عراق با استفاده از روش وسترن یونیون چه کارهایی باید انجام دهید؟

تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایناست که مشخصات فرد گیرنده حواله دلار یا دینار را طبق توضیحات پاسپورت او و مبلغی که برای ارسال مدنظر دارید را در اختیار شرکت هوراد اکس قرار دهید. پس از گرفتن مبلغ و مشخصات گیرنده، یک کد امنیتی ده رقمی و اطلاعات واریزی در اختیار شما قرار می‌گیرد. رسید ارسال وجه را می‌توانید طی یک روز کاری از شرکت دریافت نمایید.

حواله به عراق

روش‌های دریافت حواله از کشور عراق

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید برای دریافت حواله دلار و دینار از عراق اقدام نمایید:

• حواله تحویل دستی از اربیل، سلیمانیه، زاخو، بصره، بغداد، کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و ...

• وسترن یونیون

• مانی گرام

ارزهای قابل ارسال و دریافت

دینار عراق و دلار، ارزهایی هستند که می‌توانید به عراق ارسال کرده و از این کشور دریافت کنید.

بانک‌های عراق

دینار عراق و دلار، ارزهایی هستند که می‌توانید به عراق ارسال کرده و از این کشور دریافت کنید.

• مصرف الرافدین

• مصرف الرشید

• المصرف الصناعی

• المصرف الزراعی التعاونی

• بانک بین‌المللی سرمایه‌گذاری بصره

• بانک تجارت عراق

حواله به عراق

سوالات متداول

  • از هر روشی که برای ارسال حواله دلار و دینار به کشور عراق استفاده کنید، شرکت هوراد اکس، رسید این اقدام را یک روزه به شما تحویل خواهد داد.

  • بله. بسته به روش مورد استفاده برای ارسال حواله دنیار عراق و حواله دلار به عراق، می‌بایست مقداری کارمزد را به شرکت پرداخت کنید.

  • شما مجاز هستید که مبلغ ۱۰۰ دلار به بالا را به صورت حواله دینار یا دلار به کشور عراق ارسال کنید.  

  • چنانچه برای ارسال حواله دینار عراق یا فرستادن حواله دلار به عراق از روش حواله داخلی استفاده کنید، می‌بایست مبلغ ۳۰ دلار را به عنوان کارمزد پرداخت کنید. کارمزد استفاده از روش وسترن یونیون، طبق جدول تعرفه محاسبه می‌شود.

  • برای آگاهی از مبلغ دریافت حواله از عراق، با شماره واتساپ ۰۹۱۴۴۸۴۰۴۰۸ تماس بگیرید.

  • خرید حواله دستی با اختلاف ۵۰۰ تومان زیر قیمت بازار و فروش آن مساوی قیمت بازار خواهد بود.

  • سایت هوراد اکس مورد تایید سازمان کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفته و دارای نماد الکترونیک است. علاوه بر آن این سایت مورد تایید سازمان رسانه‌های دیجیتال بوده و نماد رسانه دارد.

    همچنین لازم است بدانید که کلیه خدمات ارزی در شرکت هوراد اکس توسط مشاوران کاملاً حرفه‌ای در زمینه نقل و انتقالات بین المللی پول انجام می‌شود. بنابراین امکان خطا و مشکلات در هوراد اکس به صفر رسیده‌اند. از دیگر مواردی که می‌تواند اعتماد شما را نسبت به این شرکت جلب کنند، می‌توان به دفتر فیزیکی هوراد اکس واقع در ارومیه اشاره کرد. مشتریان می‌توانند در صورت تمایل به این دفتر مراجعه کنند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات ارزی مختلف و حواله ارز ، پی پال ، کارت های اعتباری بین المللی ، گیفت کارت های بین المللی ، پرداخت های خارجی ، حساب بانکی خارجی و دیگر خدمات ویژه هوراداکس ، از طریق روش های ذکر شده در صفحه تماس با ما و شماره تماس هوراداکس ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.